Importeren van een CSV file

• Onderwerp starter Onderwerp starter tepke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
beste

Ik heb een database met een tabel "off_log" deze heb ik handmatig gevuld met een csv bestand "LOG_gegevens". hierna heb ik het nog een paar keer gevuld dmv opgeslagen importbestanden.
dit omslachtig en ik zou hier graag een knop van willen maken. met een vba code waarin ik automatisch de data kan importeren

kan iemand me helpen met welke code ik kan moet gebruiken?

VERKOOPORDER,REEKS,ORDERTYPE,ORDERSTATUS,ORDERDATUM,LEVERDATUM,KLANTNR,KLANTNAAM,BEV,INVADRESREGEL1,INVADRESREGEL2,INVPOSTCODE,INVPLAATS,REFERENTIE,VRKCOD,BTLCOD,TRNCOD,ORDERNETTO,Status,VKBINNEND,OFFERTENUMMER,OFFERTEDATUM,R_ARTIKELNUMMER,REGELOMSCHRIJVING,REGELORDER_HVD,R_NETTO_BED,HAG, ORDERBRUTO,ARTKOSTPRIJS

IO160581,IO,OFFERTE,NIEUW,20160226,,112650,GIESEN COFFEE-ROASTERS,NEE,POSTBUS 36,,7070 AA,Ulft,Cycloonaansluitbuis,JL,N030,NVR1,2559.15,OPEN,JOS,,,000000000,Special,20,2115,500,2115,0

Zonder bestandje en db is het een beetje gokken (jouw voorbeeld is zo uiteraard onbruikbaar) maar dit zou een eind kunnen komen:
Code:
Sub Import()
Dim WshShell As Object
Dim SpecialPath As String, sFile As String
    DoCmd.SetWarnings False
    Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
    SpecialPath = WshShell.SpecialFolders("Desktop")
    sFile = SpecialPath & "\Importbestand.csv"
    DoCmd.TransferText acImportDelim, "ImportSpecs", "tblImport", sFile, True
    DoCmd.SetWarnings True
End Sub

Je hebt de import blijkbaar al handmatig gedaan, dus dan zal je ook wel een importspecificatie hebben opgeslagen om de velden goed te matchen. Die importspecificatie heet in het voorbeeld ImportSpecs. Zul je waarschijnlijk wel aan moeten passen, net als de rest van de namen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan