Als rayonmanager ben ik vaak op pad. Nu hebben wij op het werk een centraal systeem/software programma dat ook gebruikt wordt bij andere bedrijven alleen is dit her en der wat aangepast aan de wensen van het bedrijf waar ik werkzaam voor ben.
Nu kan ik in dit programma selectielijsten maken zoals bijvoorbeeld naam, adres, soort klant, laatste bezoek enz. Deze selectielijsten kan ik ook exporteren naar excel of word.
Nu heb ik in access een database aangemaakt om de gegevens uit het excelsheet te importeren. Dit is geen probleem en werkt uitstekend.
Ik heb in het import tabel extra velden aangemaakt, de velden die ik zoal aangemaakt hebt zijn;
1) Ritnummer
2) Actie
3) Opmerking
Doordat de gegevens in het software programma van mijn werk veranderen moet ik de tabel in access ook up-to-date houden dit doe ik dus door de tabel opnieuw te importeren.
Echter ontstaat er nu 1 probleem, hoe kan ik er nu voor zorgen dat de velden die ik extra heb aangemaakt in de gegevens die hierin zijn ingevuld blijven bestaan bij de persoon(klant) voor wie deze bestemd zijn.
Ik heb gebeld met de helpdesk van het software programma en heb gevraagd over een vaste id bestaat voor elke klant(persoon) deze bestaat inderdaad en veranderd niet.
Hoe kan ik nu mijn eigen gegevens (velden) kopelen aan de gegevens die elke keer weer opnieuw geimporteerd worden? Ik dacht zelf om 2 tabellen aan te maken, het eerste tabel is het import tabel en het tweede tabel is de tabel met de velden die ik zelf heb aangemaakt.
Nu kan ik in dit programma selectielijsten maken zoals bijvoorbeeld naam, adres, soort klant, laatste bezoek enz. Deze selectielijsten kan ik ook exporteren naar excel of word.
Nu heb ik in access een database aangemaakt om de gegevens uit het excelsheet te importeren. Dit is geen probleem en werkt uitstekend.
Ik heb in het import tabel extra velden aangemaakt, de velden die ik zoal aangemaakt hebt zijn;
1) Ritnummer
2) Actie
3) Opmerking
Doordat de gegevens in het software programma van mijn werk veranderen moet ik de tabel in access ook up-to-date houden dit doe ik dus door de tabel opnieuw te importeren.
Echter ontstaat er nu 1 probleem, hoe kan ik er nu voor zorgen dat de velden die ik extra heb aangemaakt in de gegevens die hierin zijn ingevuld blijven bestaan bij de persoon(klant) voor wie deze bestemd zijn.
Ik heb gebeld met de helpdesk van het software programma en heb gevraagd over een vaste id bestaat voor elke klant(persoon) deze bestaat inderdaad en veranderd niet.
Hoe kan ik nu mijn eigen gegevens (velden) kopelen aan de gegevens die elke keer weer opnieuw geimporteerd worden? Ik dacht zelf om 2 tabellen aan te maken, het eerste tabel is het import tabel en het tweede tabel is de tabel met de velden die ik zelf heb aangemaakt.