• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Importgegevens automatisch op nieuwe regel invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthias07

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2016
Goedemiddag,

In een Excel-bestand wil ik straks maandelijks gegevens importeren uit het financieel systeem SAP. Deze gegevens moeten maandelijks in een apart werkblad met diverse kolommen worden geïmporteerd. In de bijlage heb ik een voorbeeldbestand toegevoegd Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Nu is het de bedoeling dat in dit voorbeeld maandelijks de gegevens uit het systeem worden geïmporteerd. Zoals je kunt zien zijn de maanden september en oktober 2016 ingevuld.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat Excel automatisch de gegevens importeert vanaf CEL A22, dus dat hij NIET de al reeds ingevulde cellen overschrijdt?

Dit zou ik graag willen realiseren, aangezien straks per maand honderden regels tegelijk worden geïmporteerd. Daarnaast is het handig om de gegevens van voorgaande maanden in het bestand te behouden om zodoende trends te kunnen laten zien.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Matthias

Matthias,

heb je al voorzien in een importeerroutine?

Heb je hier wat aan?
Met de volgende VBA code wordt de eerste volgende lege cel in kolom A geselecteerd. Misschien kan je daarna verder met je eigen VBA code
Code:
Range("A1").End(xlDown).Offset(rowOffset:=1, columnOffset:=0).Select

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan