• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

in 2 bestanden gegevens overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

danson

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Ik heb 2 bestanden. In één bestand is onder het kopje contract een x ingevuld als het contract is ontvangen (bestand invoer contracten). Het relatienummer naast de kolom is de naw gegevens van de relatie.
In het andere bestand (contract invullen) wil ik de x onder contract overnemen, maar de relatienummers lopen niet gelijk. Ik heb de 2 bestanden bijgevoegd. Ik weet dat ik de functie invoegen Fx, daarna vertikaal zoeken moet gebruiken. Helaas kom ik er niet uit. Kan je mij helpen?

Bijlagen

Code:
=INDEX('[Invoer contracten.xls]Sheet1'!$A$2:$A$1100;MATCH(B2;'[Invoer contracten.xls]Sheet1'!$B$2:$B$1100;0))
Probeer deze 'index/match' formule eens (ned:index/vergelijken)
Beide bestanden moeten natuurlijk wel open staan

De formule zoals je weergeeft geeft een foutmelding.

Tevens wil ik de x in het andere bestand op dezelfde plaats bij het relatienummer krijgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
De formule geeft geen foutmelding bij mij.

Mijn voorkeur gaat uit naar 1 bestand met 3 tabbladen ipv 3 bestanden met 1 tabblad

Ik heb nu in één bestand de relatienummers staan, waarbij in kolom A het cijfer 1 is ingevuld die betrekking heeft op het relatienummer in kolom B.
In kolom C staan de juiste relatienummers. Dit wordt mijn definitieve bestand. Nu wil ik in kolom D een 1 achter de relatienummers van kolom C. Echter gelijk aan die van kolom A en B.
Ik hoop dat je mij snapt.
Ik probeer een nieuw bestand met in kolom C ook relatienummers (die niet parallel lopen aan die van kolom B) bij te voegen, maar dit lukt mij niet.

Het is mij nog niet duidelijk wat er niet goed gaat.
Laat dit xls voorbeeld bestandje eens zien

Ik heb een nieuw bestand toegevoegd met 2 tabbladen, In het eerste tabblad staan x naast de relatienummers die een contract hebben. Ik wil nu in het 2e tabblad de x overnemen bij dezelfde relatienummers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan