Goedemiddag,
Zou iemand de onderstaande code kunnen bekijken en mee willen denken over een mogelijke oplossing kunnen vinden. Ik heb een button gemaakt die 2 dingen doet: 1 hij kopieert de waarde die ingevuld is naar een ander tabblad, 2 hij vraagt om het personeelsnummer, dit wordt gevonden door middel van verticaal zoeken in kolom A van tabblad referentie en hij verwijderd deze regel uit het tabblad referentie. Dit werkt helemaal naar behoren alleen onderstaande is een schoonheidsissue:
Nu is mijn dialoog zo ingesteld dat deze bestaat uit de volgende vragen.
1. Medewerker uit dienst melden.
2. Vul het personeelsnummer in van diegene die uit dienst wordt gemeld.
3. Wil je "& nme & " uit dienst melden? Ofwel hij geeft hier het eerder ingevoerde pers. nr weer.
4. MsgBox rcrd & " of " & nme & " is uit dienst gemeld!" hier geeft hij opnieuw het personeelsnummer weer
Nu heb ik een vraag, kan ik ipv het weergeven van het eerder ingevoerde personeelsnummer
(ook verticaal zoeken in kolom B&C van het tabblad referentie zodat hij hier de naam die bij het personeelsnummer hoort weergeeft?
Ik denk zelf graag mee echter alle hulp is welkom,
Zou iemand de onderstaande code kunnen bekijken en mee willen denken over een mogelijke oplossing kunnen vinden. Ik heb een button gemaakt die 2 dingen doet: 1 hij kopieert de waarde die ingevuld is naar een ander tabblad, 2 hij vraagt om het personeelsnummer, dit wordt gevonden door middel van verticaal zoeken in kolom A van tabblad referentie en hij verwijderd deze regel uit het tabblad referentie. Dit werkt helemaal naar behoren alleen onderstaande is een schoonheidsissue:
Nu is mijn dialoog zo ingesteld dat deze bestaat uit de volgende vragen.
1. Medewerker uit dienst melden.
2. Vul het personeelsnummer in van diegene die uit dienst wordt gemeld.
3. Wil je "& nme & " uit dienst melden? Ofwel hij geeft hier het eerder ingevoerde pers. nr weer.
4. MsgBox rcrd & " of " & nme & " is uit dienst gemeld!" hier geeft hij opnieuw het personeelsnummer weer
Nu heb ik een vraag, kan ik ipv het weergeven van het eerder ingevoerde personeelsnummer
Code:
" & nme & "
Ik denk zelf graag mee echter alle hulp is welkom,
Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
If MsgBox("Medewerker uit dienst melden?", vbYesNo) = vbNo Then Exit Sub
Range("B14:O14").Copy
With Sheets("Uitdienst").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0)
.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:= _
xlNone, SkipBlanks:=True, Transpose:=False
Sheets("Zoek Medewerker").Range("B14:O14").Select
Application.CutCopyMode = False
Dim nme As String
Dim cll As Range, rng As Range
Dim rcrd As Integer
Set rng = Sheets("Referentie").Range("A2:A120") '// "Project List" is the sheet name
rcrd = 0
nme = InputBox("Vul het personeelsnummer in van diegene die uit dienst wordt gemeld.", "Record delete facility!")
If nme = "" Then Exit Sub
If MsgBox("Wil je " & nme & " uit dienst melden?" & Chr(10) & "Klopt dit?", 52, "DELETING RECORDS!!") = vbNo Then MsgBox "Er is niemand uit dienst gemeld.": Exit Sub
For Each cll In rng
If cll.Value = nme Then
Sheets("Referentie").Rows(cll.Row).EntireRow.Delete
rcrd = rcrd + 1
End If
Next
If rcrd > 0 Then
MsgBox rcrd & " of " & nme & " is uit dienst gemeld!"
Else
MsgBox "Personeelsnummer niet gevonden." & Chr(10) & "Er is niemand uit dienst gemeld."
End If
End With
End Sub