• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In draaitabel selecteren aan de hand van waarde in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

candyman1985

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Beste kenners,

ik ben aan het proberen om via een macro een automatische selectie in een draaitabel te krijgen, maar ik kom er helaas niet uit.

in bijgaand bestand (upload doet het niet, vandaar via een link)
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZGZLW3GTX7EB.xls

kun je een voorbeeld zien.
Ik heb de macro aangemaakt zoals ik dacht dat het moest werken, maar dat doet het dus niet.
Bedoeling is dat er geselecteerd wordt op het huidige en de komende weeknummer, of nog beter: dat weeknummer van 20 tot vorige week niet worden weergegeven.

is dit mogelijk?

de kunst bestaat er in dat je vooraf minstens 1 item die zeker zichtbaar zal zijn ook zichtbaar zet en daarna in een lus alle items afloopt en afhankelijk zichtbaar of onzichtbaar maakt. Draaitabellen kunnen er niet goed tegen als ze op een bepaald ogenblik geen enkele zichtbaar item hebben !!! Dus eigenlijk zou je in plaats van E3 bv ook het hoogste weeknr kunnen kiezen.
Code:
Sub Macro2()
  Dim HW As String, it As PivotItem
  HW = ActiveSheet.Range("E3")                             'huidige week staat in E3
  With ActiveSheet.PivotTables("Draaitabel1").PivotFields("week")
    .PivotItems(HW).Visible = True                         'vooraf die week zeker zichtbaar zetten
    For Each it In .PivotItems                             'alle weken aflopen
      .PivotItems(it.Name).Visible = (Val(it.Name) >= Val(HW))  'oudere=onzichtbaar, recente=zichtbaar
    Next
  End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan