• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

% in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouwer91

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2018
Goedemiddag,

In de draaitabel van het bijgevoegd bestand wil ik graag in een extra kolom (in kolom F) het aandeel van de omzet van Noord in % zien. Dus in CEL F4 zou 50% (45.000 / 90.000) en in CEL F5 zou 64% (45.000 / 70.000) moeten staan.

Ik heb dit geprobeerd met het berekend veld, maar hier kom ik steeds uit op 100%.

Wie kan mij hierbij helpen?

Vriendelijke groeten

Bijlagen

Bijna! Het % is nu berekend van de som per regio t.o.v. het totaal van 2017 en 2018. Ik zou echter graag het percentage per regio per jaar willen zien t.o.v. de som per jaar.

Lukt dit? Zo ja, hoe kan ik dat precies doen, zodat ik dit voor de volgende keer weet?

De % worden in het voorbeeldje van @OctaFish weergeven als % van het kolomtotaal als je dit aanpast in % van het rijtotaal dan ben je er. (zit verstopt onder de rechtermuisknop).

Laatst bewerkt:
Bedankt! Dan nog 1 vraag: hoe is die omzet2 (zie waarden) precies berekend? Dit dien ik namelijk in het echte model ook in te bouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan