• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In een draaigrafiek de totalen als reeks toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maafra

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2012
Berichten
9
Ik maak veel gebruik van draaitabellen en grafieken. In sommige draaigrafieken zou ik graag een totaal of gemiddelde toevoegen.
Kan dat?

Voorbeeld bijgevoegd.

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    15,3 KB · Weergaven: 143
2 verschillende gegevens in 1 grafiek zetten lijkt mij niet mogelijk.
met 2 verschillend bedoel ik:
Aantallen per persoon en aantallen per uurtype
 
2 verschillende gegevens in 1 grafiek zetten lijkt mij niet mogelijk.
met 2 verschillend bedoel ik:
Aantallen per persoon en aantallen per uurtype

Dat hoeft ook niet, dan maak ik wel twee grafieken, maar ik wil graag de totalen zien in de grafiek(en)
 
Ik vrees een herhaling van zetten maar: kies als grafiek de gewone gestapelde kolom en je hebt ook de (rij)totalen in beeld.
Als dit niet is wat je zoekt maak dan een schetsje waar je de waarden 57, 69 etc in je voorbeeldgrafiek wilt zien. In de legenda misschien?
Tip: gebruik geen A : D als bron voor je draaitabel maar maak een tabel (Invoegen > Tabel) en baseer daar je draaitabel op. Dan ben je die (leeg) ook kwijt.
 
Hier een voorbeeldje met 2 grafieken zoals je het wilt hebben (denk ik)
 

Bijlagen

  • voorbeeld-1.xlsx
    17,9 KB · Weergaven: 284
Bedankt voor jullie reacties en de tip. Ik maak nu gebruik van een tabel als bron. Dat werkt inderdaad beter.
De grafieken van popipipo zijn niet wat ik bedoel. Ik heb een schetsje gemaakt van wat ik graag wil
zie bijlage
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    20 KB · Weergaven: 211
Zoiets dan?
 

Bijlagen

  • voorbeeld-2.xlsx
    15,7 KB · Weergaven: 695
Goed bedacht maar beetje gekunsteld. Ik zou de brongegevens intact houden, en er een tweede draaitabel en -grafiek naast zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan