In een formulier met 1 knop van het huidige record een rapport maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stubbe57

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
Berichten
113
Hoe kan ik in een formulier met 1 knop een rapport maken van het huidige record.

Ik heb een verkoop formulier eneen uniek verkoop_id en na het invullen wil ik een kassabon raport draaien cq printen.
Het rapport heet rp kassabon

Hoe doe ik dit ( werk met access 2003 )

Heb al lopen zoeken in dit forum maar vindt niet hetgeen wat ik zoek..

Jan
 
En toch is het een vraag die regelmatig terugkomt, en dus ook oplossingen heeft. De simpelste: open het rapport met een filter. Dat filter baseer je op de VerkoopId uit je formulier. Als je de code bekijkt die je nu gebruikt om het rapport te openen, dan zie je dat je parameters kunt meegeven. Gebruik niet de parameter Filter (die is bedoeld voor filteren via queries) maar pak de parameter WHERE. Je Where filter ziet er dan ongeveer zo uit:


DoCmd.OpenReport "rptFactuur", acViewPreview, , "VerkoopID = " & Me.VerkoopID
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel Michel, met een kleine aanpassing werkt het ... Hartelijk dank voor je moeite,
 
Goede dag

Ik loop nu tegen een ander probleem op


Private Sub Knop27_Click()
On Error GoTo Err_Knop27_Click

Dim stDocName As String

DoCmd.OpenReport "rp inkoop bestelling Mount Everest", acViewPreview, , "inkoop_nr = " & Me.inkoop_nr

Exit_Knop27_Click:
Exit Sub

Err_Knop27_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Knop27_Click

End Sub

Ik krijg nu de foutmelding -- Het opgegeven veld inkoop_nr kan naar meer dan een tabel verwijzen in de component FROM van uw SQL-instructie --

Er zijn 2 tabellen , die via een query aan elkaar gekoppeld zijn met het veld inkoop_nr

tb inkoop_1 en tb inkoop_2

Hoe kan ik in de sub aangeven naar welke tabel ( tb inkoop_1 ) er gekeken moet worden ??
 
Niet; als je de velden hebt gekoppeld op inkoop_nr, zijn in je query beide inkoopnummers gelijk, dus waarom zou je ze allebei in de query zetten? Gooi er één weg, en je rapport werkt weer.
overigens is het 'Niet' natuurlijk niet correct, want het kan wel degelijk, maar er is geen enkele noodzaak voor, zoals ik uitleg :)
 
Laatst bewerkt:
Octafish,

Bedankt, weer wat geleerd, was eigenlijk ook logisch, maar soms ben je zo gefocused op iets dat zoiets logisch je even ontgaat.

Nogmaals bedankt, het werkt ...

Gr

Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan