in een pdf tekenen met paint hoe doe ik dat

Nee, dus, dat wordt niet door Paint ondersteund, zie zoekactie. Alleen via een tussenomzetting en dan kun je net zo goed meteen een goede pdf editor gebruiken of een apart plaatje tekenen en die in een pdf die je gaat maken, importeren of copy/pasten.
 
@watergroep Wat is de reden dat je wilt tekenen in een PDF?
 
Dat drankje van jou moet ik ook eens proberen…. Dit is totaal geen Word probleem of vraag.
Geen idee welk onsamenhangend drankje je bedoelt. Of je zit in het verkeerde topic daarmee.
Maar mogelijk staat het in het Word-forum, omdat de topicstarter weet dat je in Word een PDF kan maken, en mogelijk misschien met een tekenvakje.

C'mon Octa. Beetje out-of-the-box denken. Ik snap dat je steeds een soort van aanval probeert (of lijkt te proberen), maar het is nergens voor nodig hoor. :)
 
Nee, maar je kan we met acrobat een pdf bewerken met paint.

Als je "adobe acrobat" (waarmee je pdf's kan bewerken/betaald) hebt, en niet "adobe acrobat reader" (waarmee je alleen pdf's kan lezen/gratis).
en
Je pdf bevat een afbeelding van een gescande pagina
dan
Kan je door op de rechtermuisknop te klikken een "edit using" optie krijgen om de pdf te bewerken in b.v. paint.
 
Dat lijken me dan pdf-editors die met een plugin paint kunnen ondersteunen of een ander programma als dat via "edit using" gesupport wordt.
Libre Office Draw (voorbeeld link) (LO=open source) kan ook pdf's bewerken en plaatjes zijn via R-muis op het plaatje met het standaard programma dat bij dat plaatje hoort te bewerken, maar het beste gaat het altijd daar waar de pdf ooit mee gemaakt is. Niet alle opmaak wordt door de andere programma's ondersteund is mijn ervaring.
Is het plaatje een aparte pagina in de pdf, dan kun je net zo goed met diverse tools dat plaatje als pdf in die pdf ertussen zetten. De bewerking van het plaatje blijft dan altijd apart, je moet er via printen naar pdf wel een pdf van maken.
 
heeft er iemand een oplossing -mijn gum gumt grijs op mijn jpg bestand kan ik dat op wit zetten op mijn werk heb ik oudere versie op mijn pc deze is 2011
Dank u collegas
 
AAR IK TEKEN SCHETSEN IN PAINT EN DAN MOET ER TEKST BIJGEVOEGD WORDEN IN PDF
Zet even Caps Lock uit en pas je bericht aan. Ik help graag, maar niet als er geschreeuwd wordt.
 
ik teken in paint een schets en achteraf in pdf voeg ik tekst toe
 

Bijlagen

  • test scan_page-0001.jpg
    test scan_page-0001.jpg
    225,8 KB · Weergaven: 17
Je kan gewoon selecteren, kopiëren in Paint, en in je PDF editor je schets plakken.
 
Mijn vrouw kijkt ieder zaterdag naar Familie via VTM GO+ van de volgende week, dus ik werd naar het hondenhok verbannen.
Ik heb me wat geamuseerd om je tekening na te maken in Excel (normaal gebruik ik Visio) maar ik ga van de veronderstelling uit dat je Visio niet hebt.
In bijlage het excel bestand en het excel bestand opgeslagen als PDF
Zoals ik heb begrepen kan je zelf in een PDF tekst toevoegen.
 

Bijlagen

  • tekening.pdf
    7,4 KB · Weergaven: 6
  • tekening.xlsx
    19,6 KB · Weergaven: 4
En ik maar wachten op de connectie met Word… ik zit al dágen klaar met mijn naslagwerken :).
 
Amuzeer u in het hondenhok met die kou.
Ik dacht dat je een oplossing zocht voor je probleem, niet om iemand te beledigen die probeert een oplossing te vinden.
Trouwens Amuzeer is me een S, lees Amuseer.
Verder weet iedereen die mijn kent dat mij honden gezinsleden zijn en zeker niet in de kou zitten.
Een tergkoppeling zou meer op zijn plaats zijn, en als je echt tot de Belgische firma De Watergroep hoort dan is je tekening echt belachelijk en hoor je niet achter een bureau thuis.
Veel Suc6
 
Trouwens Amuzeer is me een S, lees Amuseer.
Een tergkoppeling zou meer op zijn plaats zijn
Hoe haal je het in je hoofd om iemand anders op een taalfout te recht te wijzen? En dan ook nog op zo’n toontje? Schaam je jezelf niet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan