• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

in een pivot tabel de correct productie per werkdag laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpaternotte

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2011
Bij ons op het bedrijf werken we in 3 ploegen.
Vroege, late en nacht.
De productieaantallen zitten in een tabel, inclusief datum, tijden, orders, enz.
Op deze tabel staat een pivot tabel.
Nu kan ik enkel van een volledige dag productie in de pivot tabel te zien krijgen.
Toch zou ik dit graag willen zien dat op datum X start met vroege + late +nacht totaal productie laat zien.
Dus werkdag start op bv 25 feb. 6:00 morgens en eindigt met de nacht op 26 feb. 6:00 s'morgens.
Vroege en late is niet zo moeilijk, maar met de nachtploeg heb ik een probleem.
Gezien de nacht een stukje op de 25ste zit (van 22:00 t/m 23:59:59) en het tweede deel op 26 feb. van 00:00 t/m 6:00
Weet dat de tabel de productie weergeeft van heel de maand.
P.s.: ik werk met Excel 2010 engelse versie.
Dank bij voorbaat.

Je kan beter even een voorbeeldje plaatsen met hoe jouw tabel er uitziet.

trek van de datum+tijd 6 uur af en de 3 ploegen vallen netjes binnen 1 dag.

mpaternotte,

Maak binnen de tabel een extra kolom waarmee je op basis van de tijden (-6uur) een indeling kan maken in vroeg, laat een nacht.
Gebruik deze kolom in de pivottable om de indeling te maken.

Veel Succes.

mpaternotte,

Maak binnen de tabel een extra kolom waarmee je op basis van de tijden (-6uur) een indeling kan maken in vroeg, laat een nacht.
Gebruik deze kolom in de pivottable om de indeling te maken.

Veel Succes.

Thx voor jullie advies.
Ik dat op het werk uittesten van zo snel ik uit verlof ben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan