In een query op datum sorteren maar met huidige datum bovenaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

lab4

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Berichten
207
ik probeer een query te maken waarbij het veld 'datum' zodanig gesorteerd staat zodat de huidige datum bovenaan komt te staan. Pls help
 
SELECT veld1, veld2, datumveld
WHERE datumveld <= now()
ORDER BY datumveld DESC
 
ik ben bang dat ik m'n vraag niet goed heb geformuleerd. Wat ik eigenlijk wil is dat in het formulier bij een pull-down box (die gelinkt is aan een tabel met alle dagen) hij als default waarde de dag vandaag opgeeft.
 
Hoe je dat doet is afhankelijk van je tabel definitie en de exacte wijze waarop je de koppeling met de combobox gemaakt hebt. Je zult dus wat meer informatie moeten geven.
 
Wat ik gedaan heb is een combobox aangemaakt die de informatie ophaalt uit een tabel met alle datum gegevens (datum,maand,jaar,dag,systeemdatum,etc,etc) de eindgebruiker kan dan een datum selecteren uit de lijst en vervolgens wordt deze waarde dan in een ander tabel weggeschreven. De tabel zelf staat op aflopend
 
Dat is nog steeds onvoldoende informatie.
Hoe ziet de query van de combobox eruit?
Welke velden uit de query zijn zichtbaar?
Je zult overigens het juiste gegeven moeten toevoegen aan de itemsselected collectie van de betreffende combobox bij het openen van het formulier. Dan is tie geselecteerd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan