In eens slecht beeld laptop.

• Onderwerp starter Onderwerp starter dag
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dag

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
We hebben een dell xps l702x.
Bij het op starten hadden we in eens heel slecht beeld.

De laptop met hdmi aan gesloten op de tv.
Daar krijgen we gewoon normaal beeld.
Hebben de laptop zelfs terug gezet naar fabrieks instellingen.
Maar nog blijft het beeld wazig.
Laptop draait op windows 7.
Is soms het beeld scherm kapot?

mvg dag

Wellicht een probleem met de flatcable tussen het moederbord en het scherm. Deze loopt door het scharnier van het scherm en is aan slijtage onderhevig...
Kan ook zijn dat de video-chip te heet wordt....

Als de video chip te heet zo worden?
Dan zou het beeld toch ook slecht moeten zijn bij hdmi naar de tv?

mvg dag

Dat hoeft niet persé..
Je kunt eens bij de uitblaas-opening voelen of daar geen overmatig warme lucht uitkomt..?
De koeler eens goed stofvrij maken is iets wat de meeste laptop gebruikers nalaten, met alle mogelijke gevolgen van dien.
Op Youtube zijn van bijna elk merk laptop wel video's te vinden hoe dat schoonmaken in z'n werk gaat.

Maar het gebeurt al bij opstarten.
Dan kan de videokaart toch niet al warm zijn?
Er zitten twee in,

mvg dag

De processor zelf beschikt over Intel® HD Graphics 3000 voor video naast de GeForce GT555M.
Het schakelen tussen deze 2 doet de laptop zelf op basis van de gevraagde prestaties.

Ik zou daarom eerst eens kijken naar het stuurprogramma, of dat up-to-date is en mogelijk dit verwijderen d.m.v. Display Driver Uninstaller
Herstart en installeer de laatste driver of, indien de huidige de laatste is, een oudere versie en kijk of het probleem opgelost is.

De laatste driver geïnstalleerd.
Dat heeft niet geholpen
De laptop is van augustus 2012.
Binnen die tijd hoort een scherm toch niet kapot te gaan????
Garantie was twee jaar dus voorbij.
Maar maak je nu geen kans op garantie om dat je er toch van uit mag gaan dat een scherm langer dan 3/1/2 jaar mee moet gaan?

mvg Dag

Dat is een lastig punt van discussie denk ik.
Je mag verwachten dat een laptop minimaal 4-5 jaar mee gaat, tenminste, dat is mijn mening.
Echter kan de verkoper er een andere mening op na houden, gezien de technologische ontwikkelingen en de snelheid waarmee nieuwe hardware op de markt komt.
Elke maand komen er wel nieuwe modellen laptops uit, videokaarten, smartphones, noem maar op...
Neemt niet weg dat het scherm, 1,5 jaar na het verstrijken van de garantie, niet meer onder garantie vervangen zal worden maar men zou zeker een coulance-regeling kunnen / moeten aanbieden.
Maar dat laatste hangt ook heel sterk af van de fabrikant, ik denk dat je bij bijv. Asus weinig kans maakt, met Dell heb ik echter geen ervaring.

Laatst bewerkt:
Hallo

Wat ik zou controleren ...

T° g.p.u./c.p.u. ... speccy of ander prg die dit bij deze laptop kan controleren.

Zit er speling op de scharnieren ??? indien ja ... , is er een meer dan realistische kans dat de "flatcable" naar het t.f.t. paneel defekt is ...

Meestal zijn er hier dan wel voorafgaand de nodige symptomen van ... (openen/sluiten laptop).

Mocht deze laptop echter aan bruuske schokken onderhevig zijn geweest ... is het ook mogelijk dat de connector die naar het t.f.t. paneel loopt een ietsje is losgekomen ... deze eens in/uitpluggen ...

Motherboard zijde controleren ... het t.f.t. paneel (connector) zelf is meestal meer dan voldoende vergrendeld ...

Schokken en harddisk --> niet gezond ... toch eens controleren d.m.v. "crystaldiskinfo".

Een gok wagende ... met deze symptomen ... en zonder bijkomende info ... losgekomen connector motherboard <--> t.f.t. ...

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter

Laatst bewerkt:
Zal volgende week toch maar eens proberen de laptop open te maken om te kijken als de kabel naar beeldscherm nog vast zit.
Had de foto ook naar me computer winkel gestuurt.
en de eerste reactie was ook de kabel naar het beeldscherm.
Maar zo kabel koste bij hun rond de 100 euro.Dat vond ik veel te duur voor deze laptop.

mvg dag

De laptop toch maar open gemaakt.
pff wat een werk...maar met youtube is het gelukt.
De koeler zat helemaal vol met stof.

Koeler schoon gemaakt.
Laptop weer op gestart..........en ja weer normaal beeld.

Hierna weer windows 10 geinstalleerd.
Maar dan werkt de hdmi niet.
Dell heeft geen windows 10 drivers.
Kan ik de hdmi wel aan de praat krijgen?

mvg Dag

Krijg de melding: no drivers were detect for your product????

mvg dag

Alles werkt weer zoals het hoort.

Thanks.

mvg dag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan