in elkaar gedrukte rapport teksten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Siel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Siel

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Daar was ik weer.

Ik zit nu weer eens met een probleem, meestal kom ik daar wel uit na een beetje googlen, maar helaas dit keer niet. Ik ben namelijk bezig met een rapport te maken in Access, alleen als ik op afdruk voorbeeld druk dan komt het rapport eruit te zien zoals het plaatje dat ik hieronder meestuur. Heeft iemand enig idee wat ik fout doe hieraan of hoe ik het op kan lossen?

alvast vriendelijk bedankt!

Bijlagen

• Rapport tekst.JPG
    Rapport tekst.JPG
    10,9 KB · Weergaven: 63
Het ligt eraan wat je verwacht. Je plaatje ziet er goed uit voor een rapport zonder gegevens. Misschien moet je eens kijken naar de query waarvan je de gegevens wilt laten zien? Als je er verder niet uitkomt zou een voorbeeld database met de "fout" wel erg makkelijk zijn.

Enjoy!

dus het is niet vreemd dat er letters wegvallen en tekstvlakken niet compleet zijn? (op de bovenste regel staat bjzonder ipv bijzonder, terwijl het allemaal wel goed te lezen is in het ontwerp)

dus het is niet vreemd dat er letters wegvallen en tekstvlakken niet compleet zijn?

Als je ontwerp volgens jou OK is, is dat zeker vreemd ;)
Sluit anders even een voorbeeld bij, gewinzipt, in Access 2000 formaat.

Groet,

Tardis

ik dacht in eerste instantie dat een plaatje genoeg zou zijn, maar hier een deel van de database. Ongetwijfeld dat ik iets fout doe, maar ben er nooit achter gekomen hoe ik dit probleem op moet lossen dus heb ik altijd rapporten vermeden.
bedankt voor het kijken alvast!

*edit*
ik was even te laat met het lezen van de post van XP_PC, dus ik heb gewoon even de tabel die van belang is en het rapport gekopieerd naar een nieuwe database :) maar dat comprimeren scheelt inderdaad een hoop!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Siel,

werkt bij mij prima.
Zou wel eens aan het standaard lettertype kunnen liggen dat je gebruikt.
Welk lettertype is dat?
En heb je dat lettertype geregistreerd?

Groet,

Tardis

De lettertypes die ik gebruik zijn voornamelijk Arial en Times New Roman. maar lettertype registreren? hoe doe ik dat?
Bedankt voor de tup in ieder geval, ik ga eens kijken wat de verschillende lettertypen doen :)

maar lettertype registreren? hoe doe ik dat?

Negeer die opmerking maar, gedachtenkronkel mijnerzijds ;)
Spelen met je lettertypes is een goed idee.
Probeer eens een True Type lettertype en een niet-True Type lettertype en kijk of dat verschil geeft.
Bij True Type staat er TT voor het lettertype.

Groet,

Tardis

Het ligt aan mijn laptop, want bij mijn collega doet hij het inderdaad ook goed :s kwam er net ook achter dat ik helemaal geen lettertypen meer kan selecteren :( hoe dat komt weet ik ook niet, maar ik weet nu in ieder geval in welke richting ik moet zoeken :) Bij deze heel erg bedankt voor de tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan