In- en uitklappen van tekst (javascript - dhtml)

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Ik heb een vraagje.
Zou iemand deze handleiding willen lezen?

Ik wil dit handig scriptje gebruiken wel al in een bestaande website, maar iets ontgaat me.

Aan het eind van de handleiding staat deze zin..

Als laatste maak je het anker aan, de link die het stukje verborgen tekst activeert.

<a href="#" onclick="return kadabra('tekst');"> Hier de link naar de teskt hieronder.</a>

Wat ik niet zo goed snap.:confused:..ik moet toch iets invullen bij #, maar wat precies.
Ik krijg nl helemaal geen onzichtbare tekst bij testen, iets doe ik fout, maar waar.
Overige scriptjes heb ik braaf tussen de heads geplaatst en de tekst tussen bij/tussen body.

Vast thx voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
is dat niet de link van je pagina waarnaar je wil linken.ben het ff aan het uittesten. Heb het gevonden ge moet daar niets invullen allen deze tekst
<a href="#" onclick="return kadabra('tekst');"> moet je op de juiste plaats zetten. die moet kome, voor de tekst die je nog wel wil laten zien. dan afsluiten met </a> maar dat weet je al waarschijnlijk. daarna moet je je verbogen in de alinea kenmerken dezelfde naam geven als hierboven na onclick="return kadabra dus in dit geval tekst. dan zou het moeten lukken. Het is een kwestie van alles op de juiste plaats te zetten.

Laatst bewerkt:
Ok, Thomas, heb maar even een apart html document gemaakt en alles stap voor stap erin gezet.
En jawel..het werkt.
zie hier

Vraag me alleen af hoe het werkt bij een volgende tekst..tekst 2 bijvoorbeeld.Of is het een kwestie
van deze script binnen de head
<style type="text/css">
#tekst2??

{
display: none;
width: 650px;
border: 1px solid black;
background-color: yellow;
padding: 5px;
font-size: 15px;
}
</style>
herhalen??

Thank iig. :)

Laatst bewerkt:
Je geeft aan het stukje JavaScript het id van het element mee dat uitgeklapt moet worden, als je dus een nieuw stukje wilt uitklappen, bijvoorbeeld een paragraph met id="tekst2" kun je dit doen door een link te maken en onclick="return kadabra('tekst2')" te gebruiken.
Vrij simpel dus!
Wil je met 1 link, 2 stukjes tekst laten weergeven, zul je het stukje JavaScript moeten veranderen.

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het wel.

Vriendelijke groet,

Bart

OK Snor bedankt, heb het met tekst 2 nog niet uitgeprobeerd. Zal ik tzt doen. Thx :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan