• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

in Excel 2003 filteren per kolom om een inventarisatie te kunnen maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pavanos

Verenigingslid
Lid geworden
29 dec 2003
Hallo,
Om een klacht te inventariseren, wil ik een bouwkundige situatie kunnen vastleggen in Excel 2003. Zie bijlage.
In kolom C wil ik de locatie van een deur vragen (binnendeur of buitendeur), in kolom D wat voor soort (draaideur, schuifdeur, enkele deur, dubbele), in kolom E of de deur twee kanten op kan of een 'aanslagdeur' is, enzovoort.
Per kolom moet je één of meer mogelijkheden kunnen kiezen, waarna aan het eind duidelijk is over wat voor een soort deur het gaat: binnendeur of buitendeur, automatisch of niet.
Samenvattend: als je in kolom C van blad 1 kiest, moet dat niet de keuze in kolom D en de overige beperken en het liefste dan ook, bijvoorbeeld op Blad 2, een zo compleet mogelijke definitie van een deur en de situatie samenvatten en vandaar (als dat kan) ook nog export naar een storingsformulier in Word.
Wie heeft er nuttige aanwijzingen voor mij?
Bij voorbaat bedankt voor het meedenken.
En een groet van
Pavanos.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie,
Als je bedoeld, dat die gele cellen het gevolg zijn van een keuze uit een filter (Pulldown) menu, dan is dat een mooie start. Het liefste dan maar meteen het resultaat naar blad 2...

Als je het bereik een naam geeft dan kun je het eenvoudig gebruiken op een ander tabblad.
In het bijgaande voorbeeld de 1e (deursoort) even voorgedaan, de rest aan jou.

Bijlagen

't Klinkt misschien raar popipipo, maar ik begrijp echt niet hoe je die geel gemaakte teksten op rij 15 hebt kunt krijgen en hoe je daar het filter mogelijk hebt gemaakt.
En eerlijk gezegd ook niet wat je bedoeld met ‘Als je het bereik een naam geeft dan kun je het eenvoudig gebruiken op een ander tabblad’ – ik zie nergens een code of zo.
Wil je het mij uitleggen? kan dat? Bij voorbaat bedankt voor je hulp.

Hallo

In het bestandje een klein beetje structuur aangebracht.

De oranje gekleurde cellen, in tab inventarisatie zijn de z.g. bereiknamen waar Popipipo het over had. De grijs gekleurde cellen is het bereik wat die naam heeft gekregen.

Het is moeilijk uit te leggen.
Zijn er nog vragen en/of wensen, laat ze "horen"

P.S. Het geheel is gemaakt met Data validatie dus geen filter.

mvg Peter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt Peter en Popipipo, voor de hulp en bijstand tot nu toe.
Maar nu moet ik echt eerst even een beetje studeren en proberen een en ander te doorgronden.
'k Kom er op terug - wil het doorgronden, maar dat zou best eens een paar dagen kunnen duren.
Tot dan!

Bekijk bijlage Storingsinventarisatie_4.xlsHallo Peter en Popipipo, het begint me te lukken, bedankt voor de aanwijzingen tot nu toe. Maar mijn manier van samenstellen van een keuzelijst is te omslachtig, staat geloof ik ook niet in de genoemde cursus...
Is het uit te leggen of moet ik op het web verder zoeken?

Maar mijn manier van samenstellen van een keuzelijst is te omslachtig
Dat denk ik ook. Je wilt teveel eigenschappen (entiteiten) van de deur in te weinig rubrieksoorten proppen.

Volgens mij moet je eerst een formulier uitwerken, wat jij storingsformulier noemt, op papier of in Excel. Als dat tot je tevredenheid is, dan kun je verder gaan nadenken hoe je dat dan wilt gaan invullen.

Beste Peter en Popipipo, bedankt voor jullie hulp, prima en positief bedoeld maar ik heb het - door tijdgebrek - nog altijd niet voor elkaar en de komende maanden ook niet de gelegenheid om verder te stoeien. 'k Zet daarom mijn vraag voorlopig (waarschijnlijk tot in de komende winter) maar op 'Opgelost'.
Nogmaals dank en de groeten, van Pavanos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan