• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In excel bestanden koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dixon86

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Voor mijn werk moet ik een documenten maken voor een bedrijf waarin alle tankingen staan van alle bedrijfsauto's.

Helaas staat er in deze lijst niet standaard de naam en een kostenplaats verwerkt.

Hoe kan ik dit koppelen vanaf een ander document/ werkblad.
Om zo heel veel tijd te besparen?!

In een ander document heb ik alle kentekens, namen en kostenplaatsen naast elkaar staan.

Waar het dus op neer komt:
= dit kenteken, link naar ander werkblad/ bestand: vult automatisch, na overeenkomst, kenteken de naam en kostenplaats is

Naar mijn weten kan het, maar ik heb geen flauw idee hoe!

Ik begrijp je niet helemaal, maar je wilt -denk ik- in bestand A in een cel een kenteken invullen, dan dat dan op dezelfde rij in de volgende kolommen gegevens opgehaald worden uit bestand B? Gebruik daarvoor =VERT.ZOEKEN() of =VLOOKUP. Voor de werking ervan, gebruik F1 in Excel of de zoekfunctie van dit forum.

Richard

Ik wil een kenteken in vullen inderdaad uit bestand A.
En dat Excell automatisch een 2-tal gegevens, in 2 kolommen, invult vanuit bestand B.

Ik zit te zoeken bij verticaal zoeken, maar ik kom er nog niet helemaal uit!

misschien even een voorbeeldbestandje plaatsen, ontdaan van gevoelige info.

Bekijk bijlage Voorbeeld.xls

Zie attachment.

Puur een voorbeeld, het werkelijke document is vele malen groter.
Verdeeld over 2 tabbladen, uit het 2de tablad wil ik de gegevens automatisch in tabblad 1 zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan