• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

in excel een cel groen laten springen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stroke19

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2013
hallo

weet iemand hoe je een cel groen kan laten springen als je een handeling uitvoert

dus als voorbeeld ik zet een naam in de ene cel en dan springt de andere cel er naast op groen

Zet onderstaande code onder je pagina (rechter muisknop: programmacode):
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Cells.Interior.ColorIndex = xlNone
ActiveCell.Offset(0, 1).Interior.ColorIndex = 10
End Sub

ok en dan moet ik nog wat invullen op excel of niet

nu elk vakje dat ik selecteer springt het vakje daarnaast op groen klopt ik zal even een voorbeeld uploaden wat ik wil maar wel bedankt

Bekijk bijlage Map1.xlsx het gaat er om als ik de datum in voer dat het vakje daar naast met uit op rood gaat en dat is met het vakje daar naast met datum in vul dat het vakje er naast met in op groen gaat

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer onderstaande code eens:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Cells.Interior.ColorIndex = xlNone
If ActiveCell = "" Then
ActiveCell.Offset(0, 1).Interior.ColorIndex = 3
Else
If ActiveCell <> "" Then
ActiveCell.Offset(0, 1).Interior.ColorIndex = 4
End If
End If

End Sub

kan je dit toevallig ook

daar in zie je een tabel en wat ik wil is als ik in het vakje datum de datum invul dat het vakje er naast met uit op rood springt en al ik de datum weg haal dat hij weer wit kleurt en en dat het vakje veder op met IN er in groen kleurt

Bekijk bijlage Map3.xlsx

Dat doe je met voorwaardelijke opmaak

Meer informatie over dit, maar ook andere onderdelen van Excel vind je hier.

Bijlagen

• Microsoft Excel - Map3.xlsx 13-7-2013 145857.jpg
    Microsoft Excel - Map3.xlsx 13-7-2013 145857.jpg
    74,3 KB · Weergaven: 90
Laatst bewerkt:
excel tabel maken

Goeienavond

kan iemand miss deze functie in mijn excel bestand zetten

ik hoop dat er iemand kan helpen het gaat hier om
ik heb een excel bestand die ik heb bijgevoegd
daar in zie je een tabel en wat ik wil is als ik in het vakje datum de datum invul dat het vakje er naast met uit op rood springt en als ik de datum weg haal dat hij weer wit kleurt en en dat het vakje veder op met IN er in groen kleurt

Bekijk bijlage Map3.xlsx

Beide topics samengevoegd. Deze liep immers nog steeds met hetzelfde onderwerp.
Tevens is het niet netjes richting je "helper" om zelf niets meer te laten horen maar dan wel weer een nieuw topic openen.;)

zo echt top alleen als het vakje uit op rood gaat moet het vakje in wit blijven pas als ik de datum naast het vakje uit in vul moet hij op groen gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan