In Excel gegevens ophalen uit Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbin R

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2010
Hoi,

ik was benieuwd of het mogelijk is in Excel waardes op te halen vanuit Access.

Wat ik zou willen, is dat gegeven een waarde voor het veld 'ID',
ik in volgende cellen de waardes uit de velden 'Title', 'Purchase Nr', etc kan halen.

Van Excel naar Excel gaat dit d.m.v. van: ='C:\Users\Office\Documents\[filename.xls]Sheet1'!A1,
maar ik was benieuwd of er dan ook zoiets bestaat als: ='C:\Users\Office\Documents\[fname.accdb]tblProductions!Title2

De bedoeling is uiteindelijk dat het veld ID handmatig wordt ingevuld in Excel
en de overige velden dan a.d.h.v. de ID automatisch worden ingevuld in Excel.

Groeten,
Robbin

Die vraag kun je beter in het Excel forum stellen... Ik weet wel dat je een koppeling kunt maken met een Access tabel of query, maar dat is niet helemaal wat je zoekt geloof ik. Als ik het goed begrijp, wil je een waarde uit je cel opzoeken in een Access tabel, en vervolgens cellen laten vullen?

Precies. Ik zal de vraag ook in het Excel gedeelte posten.

De vraag komt namelijk voort uit het mislukken van een succesvolle export naar Excel.
In Access gebruik ik wel Exporteren naar Excel,
maar dan krijg ik dat de hele tabel wordt ge-exporteerd.

Ik zou graag zien dat alleen de huidige record in het formulier wordt ge-exporteerd,
en het liefst in een voorbeeldopmaak die is opgesteld in Excel.

Je kunt uiteraard wel een specifiek record exporteren naar Excel, maar dat moet je dan wel aangeven in de exportquery die je als basis gebruikt. Als je voor je koppeling met Excel altijd dezelfde bestandsnaam/lokatie gebruikt, kun je e.e.a. nog wel aftrappen vanuit Access. Via dezelfde routine gooi je dan eerst het oude bestand weg, en exporteer je het nieuwe record naar dezelfde map onder dezelfde naam. Voor Excel verandert er dan niks, en blijft je koppeling waarschijnlijk wel werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan