• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In Excel linken naar htm file die geopend moet worden in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bolski

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2004
Ik heb een Excel sheet waarin een link staat naar een .htm file. Ik wil echter dat deze file in Excel opent, en niet in een browser.

Kan dat?

Daarnaast probeer ik een link te maken naar een map. Dat krijg ik ook niet voor elkaar. Weet iemand wellicht of dat kan? Bijvoorbeeld een link naar C:\Windows\Zooi\

staat het doelbestand al op je computer?
De hyperlink werkt in ieder geval voor een map op je schijf(je 2e vraag).

Geplaatst door Ron321
staat het doelbestand al op je computer?
De hyperlink werkt in ieder geval voor een map op je schijf(je 2e vraag).

Doelbestand staat idd ook op de PC.

En ik zie nog niet hoe ik kan linken naar een map op dezelfde PC.

invoegen-hyperlink:
Typ in adres: C:\Windows\Zooi
of ga in het verkennervenstertje naar de desbetreffende map.
Voor html file:
Ik weet niet wat voor website het is maar je kan naar het bestandje gaan, rechts klikken en dan openen met: Excel, daarna opslaan als excel werkmap.
Vervolgens zie bovenstaande.
Een andere oplossing is er volgens mij niet?
Succes

Hmm, je zou eventueel ook een hyperlink kunnen faken. Zet bijvoorbeeld in cel B6 C:\TEST.HTML, maak de cel blauw en onderstreep de tekst. Voeg dan via ALT-F11 achter Blad1 de volgende code toe:

Option Explicit

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Excel.Range)
If Target.Row = 6 And Target.Column = 2 Then
Workbooks.Open Filename:="C:\TEST.HTML"
End If
End Sub

Geplaatst door mooncrawler
Hmm, je zou eventueel ook een hyperlink kunnen faken. Zet bijvoorbeeld in cel B6 C:\TEST.HTML, maak de cel blauw en onderstreep de tekst. Voeg dan via ALT-F11 achter Blad1 de volgende code toe:

Option Explicit

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Excel.Range)
If Target.Row = 6 And Target.Column = 2 Then
Workbooks.Open Filename:="C:\TEST.HTML"
End If
End Sub
Ik denk haast wel dat dit het is. Ik loop wel ergens tegenaan. Wellicht een beginnersvraag, maar als ik ALT+F11 doe, kom ik weliswaar in Microsoft Visual basic, maar dan? Waar plak ik dan deze code?

Geplaatst door Bolski

Ik denk haast wel dat dit het is. Ik loop wel ergens tegenaan. Wellicht een beginnersvraag, maar als ik ALT+F11 doe, kom ik weliswaar in Microsoft Visual basic, maar dan? Waar plak ik dan deze code?

Ik heb het gevonden en het werkt, dank je wel!

Het werkt prima en ik ben er erg blij mee. Ik zou graag nog een stapje verder willen gaan. Er moet dan denk ik nog een stukje code worden toegevoegd.

Ik zou graag zien dat de sheet waarin de link staat wordt gesaved en afgesloten. Zodat ik alleen nog het doelbestand geopend heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan