• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In Excel teksten van velden en records samenvoegen in 1 Excel cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beynie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2014
Wie kan mij helpen
Ik heb een database met artikelen in Excel. Per artikel een record, dit record bevat verschillende eigenschappen, per veld ingedeeld (bijlage voorbeeld van een artikel)
Hoe kan ik de inhoud van een groot aantal velden (numeriek en alfa numeriek) combineren / "optellen" tot de inhoud van 1 cel in Excel
De functie TEKST.SAMENVOEGEN is bekend, maar zou in dit geval redelijk bewerkelijk zijn daar het over ongeveer om 1000 artikelen gaat.
Pogingen zijn gedaan via overzetten naar Word en PDF bestand zonder succes

Groeten
Beynie

Ik ben wel heel erg benieuwd wat daar het doel van is.

Teksten (uit cellen) kun je ook samenvoegen met de Ampersand. Dus C1 & " " & D1 & " " & E1 bijvoorbeeld. Maar ook ik ben erg benieuwd naar de reden van e.e.a. Het aantal artikelen boeit natuurlijk niet, want je kunt met één dubbelklik de formules naar beneden jassen.

Tot een maximum van 32767 tekens in een cel.

N,a,v, de vraag over het waarom van deze vraag
Wij hebben een Excel database met de detailgevens per product
Voor de Webshop moeten wij deze gegevens in één cel presenteren

Blijft de vraag wat is de oplossing
Groeten
Beynie

De logica ontgaat me totaal. Naast het feit dat er maximaal 32767 tekens in een cel passen en Excel geen database is, kan ik me niet voorstellen dat iemand je vraagt het op die manier aan te leveren.

Laatst bewerkt:
Een webshop wil echt geen tekstveld hebben met 32000 tekens... Niemand gaat een artikelomschrijving lezen van 400 regels. Dus de aangeboden technieken ( met ampersand en Tekst.Samenvoegen) moeten meer dan adequaat genoeg zijn om je velden samen te voegen. Dit:
De functie TEKST.SAMENVOEGEN is bekend, maar zou in dit geval redelijk bewerkelijk zijn daar het over ongeveer om 1000 artikelen gaat.
lijkt mij ook een overbodige opmerking, want je gaat vast niet verticaal samenvoegen. Ik neem tenminste aan dat je één rij hebt met daarin één record waarin je een aantal cellen wilt samenvoegen. En dat is prima te doen. Die formule kun je dan 10 keer, 1000 keer of 100.000 keer naar beneden kopiëren, dat maakt voor het probleem niet uit.

Ik heb een database met artikelen in Excel. Per artikel een record, dit record bevat verschillende eigenschappen, per veld ingedeeld (bijlage voorbeeld van een artikel)

Volgens mij is er iets misgegaan met het plaatsen van de bijlage. De webshop vraagt zeer waarschijnlijk om één string per artikel en dan in een afgesproken format. (Vaste breedte of door middel van een scheidingsteken) Met alle gegevens in één cel kan helemaal niemand iets! Dus even een voorbeeldje plaatsen van de huidige inrichting en wat de wens van de webshop is. Anders komen we er toch niet uit.

Dan kun je dus gewoon uitvoeren wat Octafish in #3 al zei.

of

Code:
Sub M_snb()
    sn = Sheets("hoofdblad").Cells(1).CurrentRegion
    ReDim sp(UBound(sn) - 2)

For j = 2 To UBound(sn)
      sp(j - 2) = sn(1, 3) & ":" & sn(j, 3) & vbLf & sn(1, 4) & sn(j, 4) & vbLf & sn(1, 5) & ":" & sn(j, 5) & vbLf & sn(1, 6) & ":" & sn(j, 6) & vbLf & sn(1, 7) & ":" & sn(j, 7) & vbLf & sn(1, 42) & ":" & sn(j, 42) & vbLf & sn(1, 44) & ":" & sn(j, 44) & vbLf & sn(1, 46) & ":" & sn(j, 46) & vbLf & sn(1, 47) & ":" & sn(j, 47) & vbLf & sn(1, 49) & ":" & sn(j, 49) & vbLf & sn(1, 50) & ":" & sn(j, 50) & vbLf
    Next

MsgBox Join(sp, vbLf)
End Sub

En als je de resultaten in een cel wilt hebben, en niet in een Msgbox, (je hoeft uiteraard niet te programmeren als je niet wilt) dan zet je deze formule waar je 'm hebben wilt:
Code:
=A$1 & ": " &TEKEN(10)& A2 &  B$1 & ": " & B2&TEKEN(10)&C$1 & ": " & C2 .... etc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan