• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In excell 2010 levensjaren berekenen met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

lex11

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2012
Berichten
7
Hallo,

Wie kan me formule geven om de levensjaren te berekenen.
Ik heb geboortedata en sterfdata van heelwat mensen en moet weten hoe oud ze waren toen ze stierven.
Vb geboren 02/11/1923 gestorven 03/05/2011 - geboren 04/06/1927 gestorven 03/09/2012
Graag een voorbeeld dat ik gewoon kan openen en aanvullen. Ik heb niet veel ervaring met excell 2010.
Zou iemand me het vandaag nog kunnen bezorgen, ben laat met mijn vraag maar heb eerst zelf tevergeefs
zitten zoeken.

Alvast dank:eek:
 
Heb dit uitgetest, wel in excell 2007, velden als datumvelden gemaakt. Lukt niet, mss omdat het de vorige versie is.
 
Wat ik schreef werkt ook in Office 2007 en zelfs in Office 2003.
Wellicht dat je Engelse functienamen moet gebruiken:
=YEAR(A2)-YEAR(A1)

Het celtype hoef je overigens niet aan te passen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle antwoord, de fout die ik deed bij het veld waar de formule kwam stond datumveld, heb dit aangepast naar getal ...probleem opgelost.
Dank voor snelle service !!!
:D:D:d
 
Graag gedaan :)
 
Ook mogelijk:
Code:
=DATUMVERSCHIL(A1;B1;"y")
met in A1 geboorte- en in B1 overlijdensdatum.

Kijk eens naar het verschil met de formule van Edmoor bij een geboortedatum 1-12-1950 en een overlijdensdatum 1-4-2012.
 
Laatst bewerkt:
Id. =DATUMVERSCHIL(A2;B2;"Y") houdt ook rekening met de maanden

vb. geboortedag 05/07/1930 sterfdatum 11/11/2011 is 51 jaar
geboortedag 05/07/1930 sterfdatum 11/05/2011 is 50 jaar

Bedankt voor je alertheid!!!!:eek:
 
Helemaal goed! :thumb:
 
Gebruik zelf voor de precieze leeftijd:
Code:
=DATUMVERSCHIL(C6;D6;"y") & " jaar" & ALS(DATUMVERSCHIL(C6;D6;"ym")=0;"";", "&DATUMVERSCHIL(C6;D6;"ym") &ALS(DATUMVERSCHIL(C6;D6;"ym")=1;" maand";" maanden"))  & ALS(DATUMVERSCHIL(C6;D6;"md")=0;"";", "&DATUMVERSCHIL(C6;D6;"md") &ALS(DATUMVERSCHIL(C6;D6;"md")=1; " dag"; " dagen"))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan