In Form List box, update velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinr1

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Berichten
110
Hallo allemaal,

Heb een Formulier om gegevens aan te passen van een tabel.
Werkt nog totaal niet.
Gegevensinvoer staat op `ja`... alleen ik moet gegevens updaten... Dus weet niet of dit correct is.

Wil graag dat als mensen op de listbox knop "ID" klikken dat ze dan een lijst te zien krijgen van de huidige ID's.
Als er dan 1 gekozen wordt moet de rest van de velden ook geüpdate worden.

Hieronder een afbeelding om een beeld te creëren bij het idee.
http://img195.imageshack.us/i/asdfsc.png/

(Dus bij ID moet een hele lijst te komen met de huidige ID's. Als er 1 geselecteerd wordt moet de rest van de velden geüpdate worden om deze te kunnen aanpassen )
 
Laatst bewerkt:
Als je gegegens wilt Bijwerken, dan moet <Gegevensinvoer> in ieder geval niet op Ja staan, want daarmee maak je steeds een nieuw record aan. Dus daar kun je eens mee beginnen... <Bewerken toestaan> moet uiteraard wel op <Ja>, anders mag je niks veranderen, en <Toevoegen toestaan> kun je op <Nee> zetten, zodat er niet per abuis nieuwe records worden toegevoegd.
 
Het formulier aangepast op:
<Gegevensinvoer>: Nee
<Bewerken Toestaan>: Ja
<Toevoegen Toestaan>: Nee.

Dat is gelukt. Nu nog de 'dropbox list' met een ID lijst.
Klik
 
Ik zou zeggen: maak 'm eerst met de wizard; dan is hij waarschijnlijk gelijk al zoals je 'm hebben wilt. Vervolgens geef je de tekstvakken een besturingselementbron die verwijst naar de keuzelijst:

Om de tweede kolom van de keuzelijst te pakken, gebruik je deze code:
Code:
=Me.cboKeuzelijst.Column(1)
Om de derde kolom van de keuzelijst te pakken, gebruik je deze code:
Code:
=Me.cboKeuzelijst.Column(2)
 
Inderdaad met de wizard gemaakt. Dus alles heeft een goede verwijzingen in het tekstvak.

Waar moet ik die code dan invullen?
Ik klik als eerst op: "Opgetreden klacht".

Ontwerpweergave -> Alle - > Besturingselemntbron... vul ik in: =Me.cboKeuzelijst.Column(1) ? ( en cboKeuzelijst is een standaardwaarde? of moet mijn 'ID" een naam van cboKeuzelijst hebben?)
of zie ik dit nou helemaal fout?
 
Laatst bewerkt:
Omdat je geen voorbeelden post, weet ik niet hou jouw tekstvakken en keuzelijsten etc. heten, dus gebruik ik standaardnamen. Die moet je uiteraard veranderen in jouw objectnamen. De keuzelijst heet, als je hem niet zelf hernoemt, [Keuzelijst met invoervak86] o.i.d. Eén van de eerste dingen die ik dus doe, als ik zo'n object maak, is de naam wijzigen. Zeker als je veel keuzelijsten op een formulier gebruikt, wil je in je code kunnen zien over wel object het gaat; ik wil niet moeten gokken of de keuzelijst met Leveranciersnamen [Keuzelijst met invoervak72] heet of [Keuzelijst met invoervak93] die voor hetzelfde geld de keuzelijst voor de Artikelen is..... Dus gebruik de Eigenschap <Naam> op het tabblad <Overige> om je objecten een logische naam te geven....
Een keuzelijst Leverancier heet bij mij dus cboLeveranciers, en de lijst met Artikelen heet lstArtikelen. En doe dat vóórdat je macro's gaat maken, want anders blijf je tegen fouten aanlopen, want een naam verandert niet automatisch mee in een macro!

Algemene conventies die gangbaar zijn:

txtNaam of tNaam voor tekstvakken
lstNaam voor keuzelijsten
cboNaam ofcomNaa voor keuzelijsten met invoervak
lblNaam voor labels
cmdKnop voor knoppen
 
Hier mijn database dus voor dat formulier.

Bekijk bijlage OctaFish help.zip
Heb hier bij mij alle <namen> gewijzigd naar: "CboKeuzelijst[1stewoord]".

Waar vul ik dan nu =Me.cboKeuzelijst.Column(2) in? en =Me.cboKeuzelijst.Column(1) en =Me.cboKeuzelijst.Column(3?)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben helemaal kwijt wat je aan het doen bent.... Ik zie één tabel (Klachten) en één formulier (Bewerken) die is gebaseerd op de tabel. Waarom heb je van het veld ID een keuzelijst gemaakt?
 
Omdat daar een keuzelijst moet komen met daarin de 'Id's........ dacht dat het zo moest :S .. (ben dus fout bezig .)
 
Ja, beetje fout bezig ;) Keuzelijsten maak je voor waarden die uit een andere tabel komen. Zoals leveranciers en artikelen. Had je voor je categorie lijst (met de redelijk verkeerde naam [Hardware of Software] een aparte tabel gemaakt, met het oog dat je in de toekomst misschien nog andere categorieën wilt gaan gebruiken, dan had die tabel een prima kandidaat geweest voor een keuzelijst. Jouw veld ID komt maar één keer voor in je tabel, en gebruik je als ID veld om een klacht later op te kunnen zoeken. Derhalve moet dat gewoon een tekstveld zijn. Sterker nog: omdat het een Autonummer veld is, wat je niet kan en mag aanpassen, moet je eigenlijk ook de eigenschap <Ingeschakeld> op <Nee> zetten, en <Vergrendeld> op <Ja>. Daarmee voorkom je dat het veld geselecteerd kan worden.
 
Dus waar maak ik dan een Dropbox met ID nummers om de rest van het formulier te wijzigen in het ID nummer dat je hebt geselecteerd uit de dropbox....
( Ingeschakeld nee en Vergendeld Ja neergezet. )
 
Nvm, ik heb het al.
Dacht in de foute richting!

Hieronder het resultaat (bijlage)
Thx voor de moeite OctaFish :$!!!
 

Bijlagen

  • OctaFish Final bewerken.zip
    33,1 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan