in het gebruik: lijkt W2000 meer op W98 / W-ME of op W-XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Ik help vaak beginnende computeraars (meest 65+) bij het werken met de pc. Heb daarvoor 2 "handleidingen" geschreven. Eentje gebruik ik voor W98 en W-ME, een andere voor W-XP omdat een aantal instellingen ed toch net ergens anders zitten.

Nu heeft iemand mij gevraagd of ik uitleg wil geven over Windows 2000.

Mijn vraag: in het dagelijkse gebruik zitten de opties (meestal) vergelijkbaar met W98 en meer zoals in W-XP?
Of zou ik de boel echt aan moeten passen en en nieuwe handleiding maken?
Ik heb nog nooit een pc met W-2000 kunnen bekijken.
 
Je kunt het het beste vergelijken met XP.

XP heeft dan wel wat extra's aan boord zoald systeemherstel en een firewall. Tevens ziet de standaard interface er anders uit dan w2k maar dat is heel simpel terug te zetten
 
JA, Mario, ik weet niet of we hetzelfde bedoelen.

Waar het mij om gaat:
hoe het er uit ziet,
waar de functies precies zitten.
Dus NIET de gebruiksmógelijkheden.

Een voorbeeldje:
In W98 zeg ik: Ga naar Start, Instellingen, Configuratiescherm
In W-XP zeg ik : Ga naar Start, Configuratiescherm.

En zo zijn er meer verschillen in het gewone gebruik.
Wàt scheelt 't, zul je zeggen. Maar vooral oudere mensen willen nog wel eens moeite hebben als het niet PRECIES daar zit waar het staat.

Beantwoord mijn vraag nu nog eens met dit in het achterhoofd.
 
Als XP de standaard interface heeft ziet het er echt heel anders uit.

Je kunt XP zodanig instellen dat het op w2k gaat lijken en dan zit het wel op dezelfde plek.

Om een beeld te krijgen hoe w2k eruit ziet moet je er achter gaan zitten
 
Geplaatst door m@rio
Je kunt XP zodanig instellen dat het op w2k gaat lijken en dan zit het wel op dezelfde plek.

Kun je ook zeggen hoe ik dat kan doen?
 
Ik zit nu niet achter een xp machine wellicht dat iemand anders het je uit kan leggen
 
Rechtsklikken op Startknop -> eigenschappen -> tabblad Menu Start -> aanvinken 'Klassiek menu Start' (en dan evt. nog gewenste wijzigingen aanbrengen via 'Aanpassen').
 
Misschien kun je beter ergens een willekeurige handleiding vandaan halen die ongeveer dezelfde schermen gebruikt en handelingen uitvoert als waarvan jij een uitleg wil geven. Bijvoorbeeld van adsl aansluiten ofzo (kpnadsl). Deze handleidingen zijn meestal al onderverdeeld in w98/wme/w200/wxp deel.
Je kunt dan de verschillen vergelijken en besluiten of je een nieuwe handleiding moet maken.
 
Ik heb al volop gegoogled, maar kan er niet een duidelijk beeld van krijgen, helaas.
Dus, ik neem ze gewoon beide mee, en kijk het wel even aan.

Toch bedankt voor jullie meedenken!
 
Je zou nog kunnen denken aan het programma VM-Ware.Dan kun je een W2000 installatie doen op een bestaand besturingssysteem en evetueel screenshots maken.
W2000 lijkt trouwens grafisch meer op Win98 met wat extra beveiligingsfuncties als Windows NT4.0 die weer grafisch gezien op Win95 lijkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan