In hoeverre klopt deze berekening

• Onderwerp starter Onderwerp starter jptw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jptw

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2005
Op mijn werk wordt iedereen geconfronteerd met tijden dat men aangelogd zou moeten zijn aan het beeldscherm. Bij 75% van de mensen is deze aanlogtijd te weinig. Daarom zet ik vraagtekens bij deze berekening die door een persoon die verstand blijkt te hebben van Excel in elkaar gezet. Mijn vraag is klopt deze berekening echt, of zitten er foutjes in die deze persoon over het hoofd heeft gezien of bewust weggelaten heeft.

P.S. 75% heeft uit deze berekening een 4 score, hoe is dat mogelijk.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door jptw
Mijn vraag is klopt deze berekening echt, of zitten er foutjes in die deze persoon over het hoofd heeft gezien of bewust weggelaten heeft.
Hoe moeten wij dat nu weten als we die berekening niet kennen?
(Gezellig bedrijf overigens, waar de één de anderen zit te controleren en die anderen dan weer denken dat hij dat manipuleert.:()

Guus.

Ik mag niet hopen dat je 8 uur per dag aan een scherm geplakt moet zitten, want dan wordt het tijd dat je de arbo-dienst inschakelt.
Volgens mij was het maximaal 1,5 tot 2 uur achtereen en dan minimaal 15 minuten wat anders doen....

arbo

Ik mag niet hopen dat je 8 uur per dag aan een scherm geplakt moet zitten, want dan wordt het tijd dat je de arbo-dienst inschakelt.
Volgens mij was het maximaal 1,5 tot 2 uur achtereen en dan minimaal 15 minuten wat anders doen....

Dat is juist het probleem, die minuten hebben ze dus al voor je verrekend in dat rekensommetje, dat zijn die 48 minuten. Voor ieder uur tellen ze 6 minuten pauze.

Waarom vraag je die persoon eigenlijk zelf niet om uitleg?

Guus.

Misschien omdat die in opdracht handeld van een meerdere ?? En dus in het belang van het bedrijf !

Geplaatst door jptw
Misschien omdat die in opdracht handeld van een meerdere ?? En dus in het belang van het bedrijf !
Ik proef uit je berichten wel dat er een heel fijn sfeertje in dat bedrijf heerst. :rolleyes:
Als je in een bedrijf niet gewoon op iemand af kunt stappen om hem uitleg over iets te vragen, zou ik een ander bedrijf zoeken om bij te gaan werken. :D

Guus.

Laatst bewerkt:
Als je in een bedrijf niet gewoon op iemand af kunt stappen om hem uitleg over iets te vragen.

Hoe zou jij reageren wanneer je iets in elkaar hebt gezet, en er commentaar op zou krijgen. Waarschijnlijk hetzelfde, en ik denk dat het antwoord dan zal luiden "Het klopt"

Geplaatst door jptw
Hoe zou jij reageren wanneer je iets in elkaar hebt gezet, en er commentaar op zou krijgen.
Als ik zo'n berekening had gemaakt en ik zou de vraag krijgen om die uit te leggen, dan zou ik uitleggen hoe die berekening werkt.
Eerlijk gezegd begrijp ik dus nog steeds niet waarom je het die persoon zelf niet vraagt.

Guus.

Als ik zo'n berekening had gemaakt en ik zou de vraag krijgen om die uit te leggen, dan zou ik uitleggen hoe die berekening werkt.

Wanneer je de kennis van Excel kwijt bent, omdat je er veel te lang er niets meer mee gedaan hebt, kunnen ze me nu van alles wijsmaken. Ben net als al die anderen gewoon weer een leek, in het grijs verleden heb ik een stoomcursus Excel gedaan, het woord zegt genoeg denk ik. Dus ze kunnen het waarschijnlijk wel uitleggen, maar ik denk in het voordeel van hunzelf.

Geplaatst door jptw
Dus ze kunnen het waarschijnlijk wel uitleggen, maar ik denk in het voordeel van hunzelf.
Bij een bedrijf waar zulk onderling wantrouwen heerst was ik al lang vertrokken.:rolleyes:

Guus.

Laatst bewerkt:
Sja, de economie is niet dusdanig dat de banen voor het oprapen liggen, en aangezien ik te oud ben, dus daardoor te duur voor een werkgever, zal ik het tot mijn 65e uit moeten houden.:confused:

Met andere woorden, in jouw ogen klopt het rekensommetje.

Dat had je dus ook gewoon kunnen doorgeven, zo moeilijk is dat toch niet.
Commentaar op iets moet wel gegrond zijn, en aangezien ik hier een normale vraag stelde, reken ik op een deskundig oordeel. Maar dat is er niet van gekomen dus. Jammer, het antwoord volgens iedereen zou dus moeten zijn dat de formule zoals zij die hanteren klopt. Had je gewoon kunnen zeggen hoor

:thumb:

Dat was volgens mij niet de eindconclusie van abc Guus.

Je Excel spreadsheet is onderhevig aan het feit dat als je er onzin instopt, er onzin uitkomt.

25 appels maakt nog geen zomer!

Weest gegroet,
Guus (andere dan ABC)

hoe dan ook gegeven is dat de berekening niet transparant is, ik zou dan ook het excel sheet aan iemand bij de vakbond laten lezen. Sommige formules zijn niet logisch)

Heeft de ondernemingsraad al zijn toestemming gegeven voor het in gebruikt nemen van deze waardering/prestatie tool ????

Kijk ook op: www.fnv.nl

Succes ! :thumb:

Transparant

Eindconclussie is dat er inderdaad fouten in de berekening zitten. Jammer genoeg heb ik geen formule kunnen ontvangen die er dichter bij zit, dan de huidige berekening. Wil eennieder die er energie ingestoken heeft bedanken. Helaas kan ik alleen maar aangeven dat de formule niet klopt in jullie ogen. Had liever aangegeven waar de formule niet zou kloppen. Desondanks toch bedankt.

jptw:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan