Andre175
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 feb 2018
goedeavond allen
Ik zie het niet meer waar het nu fout gaat.
3 comboxen, keuze 1, keuze 2 en keuze 3.
bij keuze 1 wordt de listbox gefilterd op keuze 1
bij keuze 2 wordt listbox verder gefilterd op keuze 2
Als er bij keuze 3 maar 1 optie overblijft, worden de 6 textboxen automatisch gevuld met de juiste gegevens.
Als er na keuze 3, keuze 1 opnieuw een keuze gemaakt wordt, wordt de rest gereset en kunnen keuze 2 en 3 opnieuw gemaakt worden.
Als er na keuze 2 de gevonden waarden in de listbox geselecteerd worden, dan worden alle boxen met de juiste waarde gevuld.
tot zover alles oké....
HET PROBLEEM.......
wanneer er na keuze 1 (bijvoorbeeld klant 3), en keuze 2 en 3 blijven leeg, in de listbox geklikt wordt komt er een foutmelding in de sub ListBox_Click
of wanneer er gelijk in de listbox geclickt wordt, zonder eerst een keuze te maken mbv een combobox.....
Foutmelding is dan "kan de eigenschap Column niet verkrijgen....."
Ik had het idee om de Change_events uit te schakelen wanneer er een Listbox_Click is....
maar kom daar ook niet verder mee.
Kan iemand mij de goede richting op sturen?
Bekijk bijlage keuze123_listbox_click.xlsb
Ik zie het niet meer waar het nu fout gaat.
3 comboxen, keuze 1, keuze 2 en keuze 3.
bij keuze 1 wordt de listbox gefilterd op keuze 1
bij keuze 2 wordt listbox verder gefilterd op keuze 2
Als er bij keuze 3 maar 1 optie overblijft, worden de 6 textboxen automatisch gevuld met de juiste gegevens.
Als er na keuze 3, keuze 1 opnieuw een keuze gemaakt wordt, wordt de rest gereset en kunnen keuze 2 en 3 opnieuw gemaakt worden.
Als er na keuze 2 de gevonden waarden in de listbox geselecteerd worden, dan worden alle boxen met de juiste waarde gevuld.
tot zover alles oké....
HET PROBLEEM.......
wanneer er na keuze 1 (bijvoorbeeld klant 3), en keuze 2 en 3 blijven leeg, in de listbox geklikt wordt komt er een foutmelding in de sub ListBox_Click
of wanneer er gelijk in de listbox geclickt wordt, zonder eerst een keuze te maken mbv een combobox.....
Foutmelding is dan "kan de eigenschap Column niet verkrijgen....."
Ik had het idee om de Change_events uit te schakelen wanneer er een Listbox_Click is....
maar kom daar ook niet verder mee.
Kan iemand mij de goede richting op sturen?
Bekijk bijlage keuze123_listbox_click.xlsb
Laatst bewerkt: