• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

In macro de waarde van de cel zelf gebruiken en een andere waarde daarbij optellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pais
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pais

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Stel ik heb een werkblad waarin verschillende bedragen worden ingevuld. In een totaal overzicht moeten die bedragen worden opgeteld wanneer er in het werkblad op een knop wordt gedrukt.

Wanneer ik de functie SOM gebruik, en het huidige vakje aanklik + het vakje in het werkblad van de bedragen, wordt er gewaarschuwd voor een kringverwijzing en functioneert de macro niet zoals ik wil.

Weet iemand in jip en janneke taal uit te leggen hoe ik voor elkaar krijg wat ik wil?

Alvast hartelijk dank!

Het is denk ik wel handig als je in Jip en Janneke taal omschrijft wat je doet of wil doen :o

Kennelijk probeer je de uitkomst van de som op te nemen in het bereik van de getallen die je op wil tellen. En dat snapt Excel niet. Plaats hier eens een voorbeeld van je Excelsheet zodat het allemaal in een keer duidelijk is

Ron

Bijvoorbeeld: Ik heb een werkblad met 'gekregen fooi' waarin een ober in kan voeren hoeveel fooi hij heeft gehad. Hij drukt dan op een knop, en dan wordt de fooi opgeteld in de 'fooienpot'. Het veld 'gekregen fooi' wordt weer 0 en een volgende ober kan wederom zn fooi invoeren.

Ik hoop dat het zo duidelijk is! Het is gewoon te simpel, dat ik dit niet kan... :shocked:

Dit is niet simpel. Maar wel op te lossen met VBA
In de bijlage 2 voorbeelden; 1 met een knop en 1 automatisch

Ron

Bijlagen

Ron, hartelijk dank! Ik heb een beetje moeten knippen en plakken in VBA en wat ik precies aan het doen ben, snap ik nog niet. Maar ik heb het wel voor elkaar gekregen in mn oorspronkelijke sheet. Hartelijk dank nogmaals!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan