• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

in Macro opgenomen printer wordt omzeild

• Onderwerp starter Onderwerp starter erka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

erka

Verenigingslid
Lid geworden
8 dec 2004
Goedemiddag,

ik heb in Excel (2010) een knop gemaakt met onderstaande macro die er voor moet zorgen dat een specifieke printer ("Datamax-O'Neil on Ne02:") wordt geselecteerd voor deze printopdrachten, het aantal afdrukken wat in cel A3 staat wordt afgedrukt en er wordt doorgegaan naar het volgende product wat moet worden afgedrukt tot de lijst met alle producten is afgewerkt. Echter, als ik deze Macor uitvoer wordt ondanks alles de printopdracht uitgevoerd op de "standaardprinter"

Ik heb de naam/omschrijving van de printer exact overgenomen zoals deze naar voren komt bij een scriptje elders op Helpmij.nl Staat er iets niet goed in mijn code? onze programmas en printers worden aangestuurd vanuit de cloud, kan dit problemen opleveren?

Code:
Sub AFDRUKKEN()
teller = 1
Start:
If Range("A3") > 0 Then
ActiveSheet.PrintOut ActivePrinter:="Datamax-O'Neil on Ne02:", Collate:=False, Copies:=Range("A3")
End If
Range("A1") = Range("A1") + 1
teller = teller + 1
If teller <= [A5].Value Then GoTo Start Else: [a1].Value = 1: Exit Sub
End Sub

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Doe het eens op deze manier.

Code:
x = Application.ActivePrinter                                          'x wordt de naam van de printer die nu actief is.
  Application.ActivePrinter = "Datamax-O'Neil on Ne02:"         
  ActiveSheet.PrintOut Collate:=False, Copies:=Range("A3")
Application.ActivePrinter = x                                          'actieve printer wordt weer de printer die voor de code actief was.

Goedemorgen,

Mijn reactie heeft even laten wachten, waarvoor mijn excuses!

Ik heb bovenstaande mogelijkheid geprobeerd, zonder succes. als ik handmatig een andere printer selecteer gaat dit prima, zodra ik in dmv een Macro automatisch probeer een andere printer te selecteren gaat het iedere keer fout. Waarschijnlijk zit het probleem in het feit dat de printers via "de cloud" worden aangestuurd.

Ik blijf het proberen en mocht ik een oplossing vinden, deel ik hem hier...

Wat is nou 14 dagen.
Ik heb er geen haast mee hoor.

Probeer het zo eens te verwerken.
Je kan nu handmatig een printer kiezen in de code.
Code:
Sub Printen()
    Dim SelecteerPrinter
    SelecteerPrinter = Application.Dialogs(xlDialogPrinterSetup).Show
    If SelecteerPrinter Then _
    ActiveSheet.PrintPreview 'Copies:=1, ActivePrinter:=SelecteerPrinter, Collate:=True
End Sub

Goedemiddag,

Bedankt voor het meedenken, ik heb deze oplossing getest en alles lijkt goed te gaan! het is 1 stapje meer dan oorspronkelijk de bedoeling was, maar dat heb ik er wel voor over!

Vriendelijke groet,

Rutger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan