In mn laptop de Intel HD graphics card & de GeForce GT 325M

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmiej93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Hey, ik heb net een nieuwe laptop (eerste laptop ooit), en deze heeft blijkbaar 2 grafische kaarten:
- De niet zo bijzonder goede 'Intel HD Graphics Card'
- En de naar mijn weten best wel goede 'GeForce GT 325M'

Nu heb ik even gekeken welke kaart er op het moment word gebruikt via apparaatbeheer.
Eerst Intel HD Graphics uitgeschakeld
- Scherm ging op zwart, 30 sec gewacht, nog niks dus ff opnieuw opgestart (knop ingedr houden).

Toen de GeForce GT 325M uitgeschakeld:
- Niets gebeurt er, behalve dat het scherm even knipperd.

Betekend dit dat mijn systeem op het moment op de Intel kaart loopt??
Zo ja weet iemand hoe je de Intel kaart uit kan zetten of op de achtergrond van de GeForce kan zetten???

Tim

Goed punt :P
Asus N71JV
Intel i5-430m @ 2.26-2.53GHz (auto boost)
nVidia GeForce GT 325m 1 Gb
4Gb DDR3
Win7 HomePremium

Tim

Je hebt geen 2 fysiek videochips als ik zo even kort door de bocht kan zeggen.Beide gewoon aanlaten.

Een sterk punt van de Core i5 CPU is de implementatie van de geheugencontroller en de IGP grafische kaart (GMA HD) in het processor pakket. De GMA HD wordt in de Asus N71JV gebruikt door Nvidia's Optimus. Deze technologie zorgt ervoor dat dat er automatisch gekozen wordt tussen de Intel GMA (in de chipset of CPU) en de Nvidia GPU. In dit geval is dat een Nvidia GeForce GT 325M, wat in essentie een lager geklokte GT 330M is.

Bron

Hmm, een duidelijk en logisch antwoord.
Maar is het via het nVidia Optimus scherm dan niet mogelijk in te stellen dat alleen de Geforce word gebruikt??
Voor stroomgebruik maakt het niets uit aangezien ik toch altijd aan de kabel werk.

Tim

pff daar vraag je zowat.
k zal m ff doorlezen (zoeken in de emanual).
Alvast bedankt.

Tim

Ik ga daar even geen uitspraak over doen namelijk omdat ik dat gewoon niet zeker weet hoe en welke mogelijkheden er zijn bij jou laptopje.

Succes

huh, hoe bedoel je nou:
"Ik ga daar even geen uitspraak over doen namelijk omdat ik dat gewoon niet zeker weet hoe en welke mogelijkheden er zijn bij jou laptopje."

Ik zei dat k m ff ging doorlezen, m.a.w.: Bedankt XD
Mschien ligt t aan mij, maar...

Daarmee bedoel ik dat ik geen uitspraak ga doen of dat je die HD card "klakkeloos"kan uitzetten.:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan