In OpenFileDialog opgegeven bestand openen in RichTextBox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pajaras

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Hoe kan ik het bestand dat ik met OpenFileDialog1 heb gekozen laten weergeven in RichTextBox1?

Code:
Public Class Form1

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load

End Sub

Private Sub ContextMenuStrip1_Opening(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.ComponentModel.CancelEventArgs)

End Sub

Private Sub SaveFileDialog1_FileOk(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.ComponentModel.CancelEventArgs) Handles SaveFileDialog1.FileOk

End Sub

Private Sub OpslaanToolStripMenuItem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles OpslaanToolStripMenuItem.Click

End Sub

Private Sub OpslaanAlsToolStripMenuItem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles OpslaanAlsToolStripMenuItem.Click

End Sub

Private Sub RichTextBox1_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles RichTextBox1.TextChanged

End Sub

Private Sub OpenenToolStripMenuItem_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles OpenenToolStripMenuItem.Click
        OpenFileDialog1.ShowDialog()
        OpenFileDialog1.OpenFile()

End Sub

Private Sub OpenFileDialog1_FileOk(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.ComponentModel.CancelEventArgs) Handles OpenFileDialog1.FileOk

End Sub
End Class

Het is misschien een hele simpele vraag, maar ik ben er net mee begonnen:)
Oja, werk met VB.NET

dit is de code
Code:
Private Sub OpenToolStripMenuItem_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles OpenToolStripMenuItem.Click
        Dim Open As New OpenFileDialog()
        Dim myStreamReader As System.IO.StreamReader
        Open.Filter = "Visual basic Script File (*.vbs)|*.vbs | Plain Text Files (*.txt) | *.txt|all files (*.*)|*.*"
        Open.CheckFileExists = True
        Open.Title = "Open"
        Open.ShowDialog(Me)
        Try
            Open.OpenFile()
            myStreamReader = System.IO.File.OpenText(Open.FileName)
            TextBox1.Text = myStreamReader.ReadToEnd()
        Catch ex As Exception
            ' Do nothing on Exception
        End Try
    End Sub
met deze code heb je geen openfile dialog nodig dat wordt gemaakt je hebt alleen een knop nodig in dit geval OpenToolStripMenuItem

Thanks, het werkt:thumb::)
Ik neem aan dat ik voor opslaan alleen de code een beetje moet aanpassen?

Oke, maar als ik dat doe krijg ik een savescherm, en ik zeg waar hij moet saven, maar hij slaat het niet op.
Hij zegt van wel, maar als ik hem in bijv. Kladblok open zie ik niks.

ik heb hier de save code. die is net iestie anders dan een aangepaste. en deze zou het wel moeten doen
Code:
Private Sub SaveToolStripMenuItem_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles SaveToolStripMenuItem.Click
        Dim Save As New SaveFileDialog()
        Dim myStreamWriter As System.IO.StreamWriter
        Save.Filter = "Visual basic Script File (*.vbs)|*.vbs | Plain Text Files (*.txt) | *.txt"
        Save.CheckPathExists = True
        Save.Title = "Save"
        Save.ShowDialog(Me)

Try
            myStreamWriter = System.IO.File.AppendText(Save.FileName)
            myStreamWriter.Write(TextBox1.Text)
            myStreamWriter.Flush()
        Catch ex As Exception
            ' Do nothing on Exception
        End Try
    End Sub

Helemaal te gek, hij werkt:thumb::)
Haal je die scripts van een site ofzo, zoja kan je hem geven??

ik weet niet meer hoe ik dit vond. maar misschien kwam het uit een paar posts van gday
de namen zijn probleem
probleem(alweer)
en opslaan probleem. maar ik weet het niet zeker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan