• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

in PDF naar een bepaalde pagina toe

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Berichten
84
Beste mensen,

Mijn collega heeft voor de revisie van een bepaald machine onderdeel een lijst gemaakt met alle onderdelen e.d.
Hiervan hebben we ook tekeningen en instructie's. Deze staan in een PDF.
Nu moet ik in excel een link maken waarna hij de pdf opend ( dit lukt tot dusver wel)
Alleen nu wil ik hem ook in een bepaalde pagina openen. Is dit mogelijk?

Met vriendelijke groet,

Henry van Beek
 
Ik heb al een gedeeltelijke oplossing. Ik heb het net aan de praat gekregen via het uitvoeren van een bat file. Dit voer je zo bvb. uit via Shell:

Code:
Sub NaarPaginaInPDFBestand()

    Shell "C:\pdf.bat"

End Sub

Op de C-schijf zet je dan een tekstbestand, dat je opslaat als pdf.bat.

Wat staat er in de textfile? Een dos commando om een PDF bestand te openen en naar de goede pagina te gaan:

Code:
"C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\AcroRd32.exe" /A "page=2"  "C:\pdfbestand.pdf"

Hierbij voer je het bestand AcroRd32.exe uit (geef de goede locatie mee op). Met als parameter dat blad 2 moet getoond worden. En als laatste het PDF bestand plus de locatie.

Alternatief voor het uitvoeren van bovenstaande VBA-code, is gewoon in een cel zetten: =HYPERLINK("C:\pdf.bat")

Daarop klikken opent de PDF ook op het juiste blad, maar je moet wel een aantal msgboxen wegklikken.

Natuurlijk is de 2 hier vast in dit verhaal. Je zal dus met deze tekstfile altijd naar blad 2 gaan. Uiteindelijk is dit ook maar een tekstfile, dus je zou in een stukje code de PDF.bat file kunnen verwijderen (Kill), en terug aanmaken met die 1 regel code in. Dat zou niet lang mogen duren bij het uitvoeren.

Wigi
 
Hey Wigi

ik zal morgen even kijken. Het probleem namelijk is dat het op een server staat ( het excel bestandje) en ik ook niet weet hoe onze ICT afdeling dus adobe heeft geinstaleerd. of dat op elke computer lokaal staat of dat dit ook ergen op een server draait maar daar kom ik wel achter. i.i.g ik kan dit thuis wel werkend krijgen op de manier zoals je beschreef.

Alvast bedankt,

Ik hou je op de hoogte
 
Het lijkt er op dat onze ict afdeling op elke PC een installatie maakt van adobe. Dus in dat geval zou het moeten werken. Het enigste wat ik wel moet doen is even een oplossing zoeken voor de spatie's in de bestandsnaam. Want toen ik hem thuis hier teste werkt het wel als ik de spatie's er uit haal.

Morgen mijn eerste ochtenddienst deze week en dan weet ik meer
 
spatie in bestandsnaam kan je in de bat file opvangen met '%20'
dus bijv: c:\documents%20and%20settings\
 
Hey Wigi en MeltedForest,

Het lijkt er op dat de ICT afdeling de dos-shell heeft afgeschermd bedoel hier thuis werkt het prima maar op mijn werk niet. :( Voor nu hebben we dan de bewuste pagina's maar bij het excel documtent ingeplakt. Alleen nu ik eenmaal ben begonnen laat het probleem mij niet zo makkelijk meer los. Zijn er nog misschien andere mogelijkheden?

Met vriendelijke groet,

Henry van Beel
 
sluit dit onderwerp maar af. mijn collega's hebben gezegd dat het document inclusief de ingeplakte pagina's afdoende is.

Ik wil jullie bedanken voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,

Henry van Beek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan