in PHP getal met duizendnotatie optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thapriest

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Beste ,

ik haal één variable op die er bijv. zo uit kan zien : 1.236(getal met duizendnotatie (de punt) ).

de andere vul ik zelf : bijv: 1023.

Nu probeer ik deze 2 op te tellen, maar krijg allerhande vreemde resultaten, en wat ik zo zie komt dat door dat het getal met punt ertussen, de getallen achter de punt niet doorgeeft?

ik heb dus bijv.:
PHP:
$var1= 1098;
$var2= 1.023;// (die verkrijg ik vanuit een database.)

$optellen = $var1 + $var2;

echo $optellen;

Laatst bewerkt:
Komt omdat de eerste een integer is en de andere een float/double.

Snelste manier die ik nu kan bedenken is
PHP:
$var1= 1098;
$var2 = str_replace('.', '', 1.023); //(die verkrijg ik vanuit een database.)

$optellen = $var1 + $var2;

echo $optellen;

Wederom ben jij mijn held van de dag, works like a charm:)
dank je wel.:thumb:

Als jij vanuit de database 1.023 verkrijgt inplaats van gewoon 1023 dan doe je iets heel erg verkeerd. Dat betekend dat het getal is opgeslagen als een VARCHAR of CHAR oid met de punt erin, ipv als een INT zoals het hoort.

Ik zou het probleem op de juiste plek oplossen door even je database velden na te lopen en ze op het juiste type te zetten ;)

Als jij vanuit de database 1.023 verkrijgt inplaats van gewoon 1023 dan doe je iets heel erg verkeerd

Ik verkrijg deze niet uit een databse(verkeerd uitgelegd), vanuit een class wordt deze zo opgeroepen op die plek.het getal zelf staat goed in de database.;)

Dan zit de fout in je class... opmaak en data moeten gescheiden worden, eigenlijk.

Dan zit de fout in je class... opmaak en data moeten gescheiden worden, eigenlijk.

Hm, denk het , helaas heb ik deze niet zelf gemakt, ik moet in een bestaande wat dingetjes aanpassen, met beperkte toegang.

Ik heb inmiddels werkend wat ik werkend wil.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan