in/uit sluimerstand

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik zet mijn pc altijd in de sluimerstand. Door het indrukken van een toets op het toetsenbord kwam ie daar weer uit. een andere manier was er niet.
nu -helemaal uit het niets- werkt die methode niet meer. nu moet ik op de aan/uit-knop drukken om de pc uit de sluimerstand te halen.

wat zou er mis kunnen zijn?

Met je startposting is in ieder geval het nodige mis: Dat het Windows 10 is kunnen we uit de sectie halen waar je de vraag had neergezet, maar we weten niet:
a. Welke toets je gebruikte die nu (blijkbaar) niet meer werkt voor het ontwaken uit sluimerstand? EDIT, toevoeging: Of maakte het helemaal niet uit welke toets (bijv. de spatiebalk, de Enter toets etc. waren allemaal goed genoeg)?
b. Welk merk+type pc het is
c. Wat voor toetsenbord hangt eraan? Merk+type kan helpen, indien het zo'n speciale is (Internet keyboard, gaming keyboard, ...)
En was dat toetsenbord in de doos van de pc of 'los' (erbij) gekocht? NB: Deze vraag is niet relevant als het helemaal niet uitmaakte welke toets er werd ingedrukt (zie a.)

Tijs.

Laatst bewerkt:
wat zou er mis kunnen zijn?
Misschien wel helemaal niets, behalve dan dat mogelijk door de laatste 'grote' update een aantal energie instellingen is veranderd. Dot gold sowieso voor mijn laptop en wel voor het vinkje "Snel opstarten / in-uitschakelen". Dit heb ik standaard op "uit" staan, maar na de grote update van enkele weken (?) geleden, was het vinkje er opeens weer.

Hoe ik daarachter kwam? Mijn laptop rebootte spontaan 1 a 2 keren per week zonder duidelijk aanwijsbare reden. Na de processor, SSD's, geheugen en weet ik al wat niet meer getest te hebben, bleek dat verrekte vinkje er weer te staan. Toen herinnerde ik mij dat dit vinkje een maand of tig geleden (Lees : de verjaardagsupdate) voor soortgelijke problemen zorgde. Vinkje weg, probleem weg. ;)

Klik en kijk even onder puntje 3 en daar direct onder. Bij (veel?) desktops is het volgens Microsoft zelfs vrij gebruikelijk om de aan / uitknop voor dit doel te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Het zou van fatsoen getuigen het stellen van een nieuwe vraag uit te stellen totdat je teruggereageerd hebt op tips in eerdere vragen, zoals in deze vraag maar ook in deze vraag.

Uiteraard ga ik niet nog eens reageren in de vraag van vandaag, omdat blijkbaar het fatsoen waar ik het hier boven over heb ten enenmale ontbreekt bij htil.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan