• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

in/uitklapfunctie excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

laura123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2011
Hallo,

Ik heb een excel bestand waarin ik regels in en uit wil vouwen. Ik heb nu een dergelijke bestand waarin dit heb door middel van de functie groeperen. Mijn vraag is kan dit ook door bijvoorbeeld op een regel te klikken en dat deze dan in en uitgeklapt word.

Je maakt een kolom en geeft deze een naam.
Daarna ga je naar valideren - lijst
In lijst zet je = naam(die je de kolom hebt gegeven.
Deze lijst kun je uitklappen en een keuze maken uit de kolom
Ik weet niet of je dit bedoeld??

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie. Eigenlijk is dit niet helaal wat ik bedoel. Ik heb in de bijlage een basis opzet gestuurd. Ik kan deze nu in en uitklappen dmv + en -. Is het ook mogelijk de regels uit en in te klappen door bv op het onderwerp te klilkken.

alvast bedankt.
Bekijk bijlage UITKLAP.xlsx

Hallo

D.m.v. filter??

mvg Peter

Bijlagen

Misschien is onderstaande iets voor jou. Door te dubbelklikken in A1 worden rij 2 - 14 zichtbaar en omgekeerd
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  If Target.Address = "$A$1" Then
    Rows("2:14").Hidden = Not Rows("2:14").Hidden
  End If
End Sub
Zet deze code in de bladmodule van Blad1
NB je moet tussen 2 handelingen wel even A1 verlaten (andere cel selecteren)

Laatst bewerkt:
Hi ,

Top, dat is inderdaad wat ik bedoel. Alleen ik heb een nerlandse excel versie 2007, zou je me missien wat mee uitleg kunnen geven hoe ik de code er dan in krijg?

Alvast bedankt

Rechtsklikken op de tab van 1 en Programmacode selecteren. De code dan kopieëren en plakken in het rechtervenster.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan