In updates staat nog steeds win10

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokker

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
In mijn updates staat nog steeds update naar windows 10 mislukt, opnieuw installeren staat daaronder.
Alleen wil ik helemaal geen windows 10, hoe krijg ik dat ellendige ding weg?

Nee, in het venster onderaan van de updates staat nog steeds upgrade naar windows10 mislukt, opnieuw proberen.
Ik had voordien wel geprobeerd maar dan zou ik in de bios te veel moeten wijzigen, dus heb ik er maar vanaf gezien om nog eens te proberen.
Ik zie eigenlijk niks in windows 10, maar omdat het gratis was heb ik het even geprobeerd.
Ik gebruik eigenlijk praktisch altijd Linux Zorin in dual boot met win 7.
Maar ik zou wel van die update vanaf willen die nu in het update venster staat.
Die GWX had ik al in gebruik en die houd wel de nieuwe win 10 tegen maar in het update vensterblijft alles zoals het is.

Kan je eens een afbeelding maken van jouw geopende GWX Control Panel en die hier posten ? Hieronder een voorbeeldje.

57b2a81b51955-GWX.png

hierbij dan twee knipsels.

Bijlagen

• gwx control panel.JPG
    gwx control panel.JPG
    71,2 KB · Weergaven: 52
  • kan 10 niet installeren.JPG
    kan 10 niet installeren.JPG
    70,7 KB · Weergaven: 48
Kan je hem eens naar updates laten zoeken, dat is al enige tijd geleden (10 april) :

57b2e25ace4a3-kan_10_niet_installeren.JPG

Helaas, dat heb ik al zes keer geprobeerd, de laatste keer zes dagen geleden, 6 uur laten opstaan alleen maar om te zoeken naar updates, niks, nada, nul.

Dan proberen we eerst of we die Windows Update in orde krijgen, er zijn de laatste maanden wel meer PC's die daar last mee hebben. Dit weekend had ik zo eentje op bezoek, ik heb het op volgende manier kunnen oplossen:

- maak eerst een nieuw herstelpunt aan

- navigeer via Start -> Alle programma's -> Bureau-accessoires -> rechtsklik op Opdrachtprompt -> Als administrator uitvoeren

- voer volgend commando in en enter: net stop wuauserv (je kan deze commando's ook hier kopiëren en in het opdrachtprompt plakken)

- voer volgend commando in en enter: net stop cryptsvc

- sluit het opdrachtprompt door het commando exit in te voeren + druk op enter

- verwijder of hernoem (rechtsklik -> naam wijzigen -> .old toevoegen aan de naam) de map SoftwareDistribution, u vindt deze via Start -> Computer -> C-partitie -> Windows -> SoftwareDistribution.

- verwijder of hernoem (rechtsklik -> naam wijzigen -> .old toevoegen aan de naam) de map catroot2, u vindt deze via Start -> Computer -> C-partitie -> Windows -> System32 -> catroot2.

- navigeer via Start -> Alle programma's -> Bureau-accessoires -> rechtsklik op Opdrachtprompt -> Als administrator uitvoeren

- voer volgend commando in en enter: net start wuauserv

- voer volgend commando in en enter: net start cryptsvc

- sluit het opdrachtprompt door het commando exit in te voeren + druk op enter

- download en installeer nu het meest recente updatepakket voor Windows 7 SP1. Op dit moment is dat KB3179573. Voor Windows 7 SP1 32-bit kies je daar voor deze download, voor Windows 7 SP1 64-bit neem je deze download.

- na de installatie van dit pakket herstart je je PC

- open Windows Update, klik op Naar updates zoeken (zie afbeelding bericht #8) en wacht geduldig af

- download en installeer de gevonden updates, herhaal dit tot er geen enkele update meer wordt gevonden

Succes !

Hartelijk dank gast0205, maar ik moet er eerst even over nadenken, ik gebruik namelijk als hoofd besturingssysteem linux zorin, en dan moet ik eerst zeker weten dat ik die niet om zeep help.
Ik kom er alvast op terug.

dan moet ik eerst zeker weten dat ik die niet om zeep help. Ik kom er alvast op terug.

Doe maar rustig. ;)

Aan je Zorin OS wordt niets gewijzigd, alle handelingen die ik beschreef in bericht #10 gebeuren in je Windows 7.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan