In w2k wireless lan -> network cable unplugged???

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ytos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ytos

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Ik heb een pc en een laptop (centrino dus geintegreerd wireless lan) met WinXP pro UK. Daarmee kan ik zonder problemen mijn netwerk gebruiken. In de pc zit een Conceptronic C54i wireless pci netwerkkaart. Mijn access point is ook van conceptronic, namelijk een C54AP.

In mijn tweede pc met W2K Pro UK heb ik dezelfde kaart zitten (conceptronic C54i). Deze heb ik geinstalleerd en er wordt aangegeven dat de kaart goed geinstalleerd is.

Vervolgens heb ik het mac-adress opgezocht en dit toegevoegd in de lijst met mac-adressen die toegang hebben tot het netwerk.

Tot nu toe geeft mijn tweede pc echter aan dat de netwerkkabel niet aangesloten is. Dat snap ik dus niet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn tweede pc ook het netwerk op kan. Vergeet ik iets te configureren? Mijn access point deelt IP-adressen uit en m'n pc is daarvoor goed geconfigureerd. Verder weet ik het even niet.

Bedankt alvast voor een eventuele oplossing.

Ik heb hetzelfde voor met mij linsys router, ik laat hem op allow all staan , dan werkt het wel.

Als je 'm op allow all laat staan, dan is de boel toch niet veilig?

Als het wel werkt met allow all, zit het probleem inderdaad in de mac adress control. Kan je het accesspoint wel pingen? Er is nog een verschil tussen associeren met het access point en ermee connecten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan