In Werkgroep Mappen Beveiligen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wolfspeed

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2006
Berichten
17
Ik heb een vraagje .

Ik heb een bedrijfsnetwerk in Windows xp draait in werkgroep.
Het werkt allemaal perfect maar is het misschien niet mogelijk in werkgroep naar bepaalde gebruikers in het netwerk toegang kunnen geven ?

Bijvoorbeeld;

server heet : data-server
data-server staat in Windows xp in c schijf op het map "dataserver"

Nu wat ik wil in dataserver staat een persoonlijke map "berichten" . Ik wil dat map alleen paar gebruikers kunnen zien via hun computers want er zijn veel computers in het netwerk.ik bedoel op een manier als iemand naar deze map wil benaderen als hij klikt dan gaat die vragen voor een wachtwoord of zoiets..

Eigenlijk dat kan het dan wel met ftp server maar dat is ook niet logisch want andere gebruikers in het netwerk moeten dan ook ftp programma downloaden en dat is ook niet zo gebruiksvriendelijk . hij moet gewoon net als data-server onder deze computer - netwerkstations te kunnen zien en bladeren bestanden copieren plakken etc..


Ik weet niet of jullie een idee hebt hoe ik dat kan ?
Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraagje .

Ik heb een bedrijfsnetwerk in Windows xp draait in werkgroep.
Het werkt allemaal perfect maar is het misschien niet mogelijk in werkgroep naar bepaalde gebruikers in het netwerk toegang kunnen geven ?

Bijvoorbeeld;

server heet : data-server
data-server staat in Windows xp in c schijf op het map "dataserver"

Nu wat ik wil in dataserver staat een persoonlijke map "berichten" . Ik wil dat map alleen paar gebruikers kunnen zien via hun computers want er zijn veel computers in het netwerk.ik bedoel op een manier als iemand naar deze map wil benaderen als hij klikt dan gaat die vragen voor een wachtwoord of zoiets..

Eigenlijk dat kan het dan wel met ftp server maar dat is ook niet logisch want andere gebruikers in het netwerk moeten dan ook ftp programma downloaden en dat is ook niet zo gebruiksvriendelijk . hij moet gewoon net als data-server onder deze computer - netwerkstations te kunnen zien en bladeren bestanden copieren plakken etc..


Ik weet niet of jullie een idee hebt hoe ik dat kan ?
Alvast bedankt.


niemand weet het ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan