in XP geen draadloos netwerk te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

barrt

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
Berichten
36
Hallo,
ik heb het volgende probleem.
Ik draai een klein netwerk met een XP notebook en een XP desktop. Ik gebruik een Speedtouch 510 modem, gevolgd door een WL-106 router (sitecom). De notebook maakt gebruik van centrino. Op de desktop staat een WL-012 (sitecom), een USB adaptertje.
Alles werkt goed. Ik kan van de notebook in de PC en andersom, draadloos printen etc. Echter, op de desktop wordt onder het tabblad "draadloze netwerken" niks gevonden! Dwz ik denk dat de SSID niet in XP te zien is om de een of andere reden. Op die notebok is dat wel zo. De ontvangst is excellent, en ook als ik de router naast de adapter plaats, ziet XP nog steeds niks. Ik denk hierdoor kan ik ook geen WEP activeren. Daardoor is de boel dus slecht beveiligd nu.

Al ander forum geprobeerd, en de mail-service van Sitecom is niet erg toeschietelijk. Maar misschien ligt dit wel aan de instellingen van XP ergens. Wie weet raad?
Bij voorbaat dank,
Bart.:(
 
Heb je op beide comp ook de client software geinstalleerd ?
Eerste installatie via kabel gedaan ? Je hebt dan geen last van eventuele blokkades.Vervolgens in de client WEP en MAC invullen.Lukt dat ?
Staat in XP ook de Wireless Zero functie uit ?
 
Tx upsidaisy
Die client staat er wel. Als ik wireless-zero uitschakel verdwijnt het hele tabblad zelfs!? Had ik dus ook al geprobeerd. Dat lijkt me dus geen optie. Op zich is alles eerst bedraad geinstalleerd (met zeer veel moeite trouwens) Nog niet geprobeerd om in die client zelf iets te doen, wist niet dat dat kon.
Ga ik proberen. Hoe kom ik aan die MAC adress, is dat het hardware-adres van de USB netwerkkaart en is dat het Mac adress wat ook in de router staat?
Bedankt,
;) Bart
 
@upsidaisy
Hi,
aan die clent valt niet veel in te stellen?
Hij staat daar en staat aangevinkt?
Als ik daar installeren van de client invogel vraagt hij om een stuur programma dat ik niet heb?
Ik doe toch iets verkeerd, maar wat.
Gaarne hulpVriendelijke groeten Bart:confused:
 
De client is een software programmatje wat als het goed is onder in je scherm rechts oa (kan) de sterkte van het signaal weergeeft,maar je kunt hem als het goed is ook openen en een aantal gegevens invullen.
wellicht staat dit in je doc ?
Anders zou je het opnieuw moeten proberen met aangesloten kabeltje.Je hebt dan geen last van het niet kunnen benaderen.
Je moet overigens eerst wireless zero uitschakelen en dan client installeren.Beste is dit allemaal te doen met kabel.
Neem aan dat je wel voor installatie je firewall hebt uitgedaan ?!
MAC adressen staan meetsal op de buitenzijde van de verpakkingen vuilnisbak ?) of op produkt.

Probleem bij dit soort dingen is vaak op afstand zitten en uitleggen.
 
@upsidaisy
weet je, er staan de 2 computertjes en een soort grafiekje dat de sterkte van de verbinding weergeeft.
Dat grafiekje hoort bij de software van de IEExxxhuppelldepup utility. Ik denk dat die 2 computertjes de client zjn die je bedoelt? Ik heb alle opties al 1000x doorgefietst en dat gaat me helaas niet verder helpen.
Windows XP hulp zegt als er onder draadloze netwerken niks verschijnt dat je het dan handmatig moet doen. Dat lukt dan voor het onderste veldje "voorkeursnetwerken" waar de SSID naam nu handmatig ingevoerd staat (SSID naam: THUIS). Echter hel veldje daarboven blijft hardnekkig leeg "beschikbare netwerken". het is echt een XP probleem denk ik omdat verder alles het doet en de Notebook WEL de SSID naam "THUIS" ontvangt. Kweet het niet meer:(
 
En als je in netwerken kijkt welke staan er dan ?

Heb je verder hier al gekeken:

http://www.sitecom.com/faq.php

Ik denk niet dat die 2 computertjes de client zijn.Zeker met blauw beeldscherm ?

Kijk anders nog eens even op je cdrom van sitecom of in de handleiding of daar wel over client gesproken wordt.

Ik heb even gekeken in de handleiding van de WL106 en daar staat bij Configuratie van het draadloos netwerk dat je via 192.168.0.1 en dan Wireless tabblad
oa WEP kunt configureren.
Herken je dit of niet ?
 
Laatst bewerkt:
@Daisy:love:
Beste Daisy
Netwerken? bestaat niet dacht ik. Beschikbare netwerkverbindingen: ja daar staat gewoon de draadloos nr. 4 en een andere (voor draad).
Maar het Tabblad Draadloze Netwerken blijft leeg.
Ik weet hoe WEP te activeren vanuit de router. Of ik dit bedraad of draadloos doe: de verbinding valt weg. Na instellen van WEP op de Desktop keert deze niet terug. Pas als ik bedraad WEP weer inactiveer kan ik weer verbinding krijgen. Alle faq van Sitecom helpen me geen steek verder en ook de laatste Firmware heb ik allemaal geinstalleerd. Kijk, op die Notebook is er wel gewoon ontvangst van SSID dus i.p. doet die router wat hij moet. Gezien ook de reactie van de Sitecom helpdesk vermoed ik dat de fout in de WL-012 adpater zit (die zit niet op de Notebook!, dat is een draadloos Centrino systeem). Of mijn XP op de dekstop is niet goed geconfigureerd. Maar de 2 PC's staan in het juiste newerk (getiteld WORKgroup) en zien elkaar ook gewoon.
De driver voor de WL-012 was wel een aprte voor PIV met HT technologie. Misschien dat het toch nog niet volledig compatibel is. Ik vrees echt langz. hand het ergste.
Misschien maar ander adaptertje kopen.
gr.
B
 
Toch even terug naar af:

Hoe zijn de IP-instellingen ? In dezelfde range ?
Subnetmask gelijk ?
Gateway DNS gelijk ?
Bij de kaart voor draadloos staat in algemeen een vinkje bij Client voor,Bestand en printerdeling,Internet-protocol ?
 
Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: SN032611120223
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 4:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
IEEE 802.11b Wireless LAN USB Card
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-60-B3-6B-2A-27
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.3
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Hai, bij deze de ipconfig van die desktop.
Moeten nu deze getallen precies zo zijn op de laptop? (Behalve diens IP adres want die is 192.168.0.2)
Maakt het uit of het op de laptop evt. niet goed staat?
Re: die ontvangt WEL de SSID

Groetjes Bart:thumb:
 
he ik zie ineens dhcp uitgegeschakeld, in die router is dat juist wel aan? is dat iets??:8-0:
 
Even voor de goede orde:haal bij je ip-adres altijd even de laatste 2 cijfers weg voor al te nieuwschierigen.

Volgens mij moet de dns de speedtouch zijn dus 10.0.0.138 ? Verder lijkt mij er niks mis mee.
 
@Upsidaisy
Hai, bedankt voor je reply.
O, de laatste 2 cijfers van de IP, maar dat is toch een interne IP, heeft toch niemand iets aan??

Verder: bij een ander forum werd me geadviseerd om het 192.168.x.x getal ook als dns in te vullen. Voorheen had ik daar inderdaad de speedtouch staan. Ik weet overigens dan ECHT niet wat ik doe en waarom.

Ja, als alles eigenlijk prima functioneert heb je t idee dat t allemaal wel goed zit. De desktop ontvangt op zich wel de SSID, dat moet wel, die desktop zit gewoon in het netwerk. Toch kan ik er geen WEP op instellen, en het SSID naam verschijnt niet onder draadloze netwerken. Op de software van de draadloze USB adapter staat wel die SSID naam "THUIS", maar weet niet meer of ik dat daar zelf heb ingevoerd. Ik akn de Gateway en de andere PC ook "pingen", al weet ik ook absoluut NIET wat dat is, maar hij doet het wel.

Sitecom zwijgt in alle toonaarden, toch slechte service, vind ik. Soms een enigzins hooghartig mailtje terug, zonder zoden aan de dijk.

Vriendelijke groeten
Bart
:thumb:
 
Hallo,
dit probleem is nog steeds niet opgelost.
Helaas ben ik mijn PC nu een week kwijt.
XP voor de 2e maal gecrasht en niet meer te herstellen met 'destructive recovery'. Daar baal ik ook van, ik wil zsm de originele XP versie hebben, want met zo'n versie die ergens op je HD staat kan ik niet leven, maar dat terzijde. Het laatste advies van Sitecom was om de virusscanner te verwijderen. Nou lijkt me dit stug: op deze notebook heb ik ook McAfee staan en die ontvangt gewoon wel de SSID. Maar goed, misschien dat die WL-012 hem NIET verdraagt. Ik laat wel weten als het helpt, maar ik betwijfel het:confused: .
 
Ook uitschakelen McAfee heeft geen nut.
Zou het te maken kunnen hebben dat er naast de USB wireless kaart er nog 2 netwerkkaarten in de PC zitten?
Raaktie misschien in de war?
Grx B.:(
 
Je zou het kunnen proberen.Waarom heb je usb gekozen ?
 
Proberen, wat proberen?
Je ziet er leuk uit, ben je het echt?
En je bent niet eens blond?
Je bedoelt wrs. die andere kaarten eruit mieteren.
Ik weet het niet.:(
Grtx Barrt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan