inaccessible boot device

Status
Niet open voor verdere reacties.

acra

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Berichten
241
Hoi,
De PC van m'n vriend start niet meer op. error 0x0000007B inaccessible boot device.
Zelfde foutmelding als Roel in een ander draadje.
F10 - setup - doet ie niet
F8 - veilige modus - doet ie niet
Ik kom in het windows 2000 opstartscherm en dan blauw scherm met foutmelding.
Ik heb een bootdiskette voor win2000-pro gedownload (bij allboot) maar ook daarmee start ie niet op.
Ik heb een Win95 schijf geprobeerd en een Win98 diskette, doet allemaal niks.
Ik wil eigenlijk wel de bestanden op zijn vaste schijf redden maar heb geen idee hoe in veilige modus te komen als niets werkt.
Iemand een idee?
Nora.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een Lekkere ,kan van af een Bootsector virus tot van alles zijn.

Mijn advies...haal de HD er uit , plaats hem zolang als Slave in andere PC,en haal de data die bewaard moet blijven er af .
Zet HD weer terug in de PC waar hij uit komt ,en installeer het besturings systeem over nieuw.
Haal dan weer er uit ,en doe hetzelfde en breng de Data weer er op.
 
Hoi,
Dit is voor mij te ingewikkeld.
Dan toch maar naar de PC-boer.
Maar
F10 en F8 doen nu wel iets !!
Ik kan nu wel in de setup komen.
En daar zie ik de keuze:herstellen vanaf diskette.
Helaas heeft vriendlief natuurlijk niet zo'n diskette.
Kan ik die ergens op het www vinden.
Met F8 krijg ik een scherm vol keuze-mogelijkheden.
De keuze veilige modus levert helaas wel weer dat blauwe scherm op
dus kan ik via die weg nog steeds niks.
Nora.
 
Om wat voor PC gaat dit..Merk? geef dan naam type en regnr wat ergens op dekast staat eens op
 
Compaq Deskpro EPa/P550E en de rest is onleesbaar
Nora
 
Niet gelukt.
Ik heb 't idee dat de diskettedrive ook niet echt lekker is hier (wordt normaal ook nooit gebruikt). In de setup is een optie om een hersteldiskette te maken, maar dan geeft ie steevast de melding dat er geen diskette gevonden is. Bij het booten gaat ie wel naar de diskette toe maar wat ook in die PC duw, er wordt niet geboot (staat wel in de setup als eerste boot) en dan kom ik weer bij de boot die leidt tot inaccessible boot-device.
Wat ik ook probeer ik kom niet bij A: of C: ik kom alleen bij 't blauwe stopscherm.

Ik heb boven nog wel een oude PC met een werkende diskettedrive. Als ik die nu in dit systeem hang, zou dat dan kunnen werken of wordt die dan sowieso niet herkend omdat ik 'm dan eerst moet installeren ofzo.

Ik vrees dat de PC anders toch maar naar een echte hardware-deskundige toe moet.

Bedankt,
Nora.
 
>>Ik heb boven nog wel een oude PC met een werkende diskettedrive<<

Die wordt gewoon herkent,geen drivers voor nodig
 
Ook met de andere diskettedrive hetzelfde resultaat.
Ik geef 't nu maar op .........
Bandit: evengoed hartstikke bedankt
Groet, Nora
 
Jammer :eek:

Maar als je dan naar de PC boer gaat ,wel de Data Backup laten maken,
of iemand bij je in de beurt die het wel aandurft om de schijf in andere PC erbij tehangen
 
dat probleem had ik ook.maar dan erger
ik kreeg de bleuscreen met de boot error.maar toen ik de cd wilde booten deed hij niks.diskette ook niet.ik heb hem geprobeerd met oud moederbord en gaat ook niet
gewoon totaal niks meer.
help plz?
:shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan