• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Inactief Formulier sluiten via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

sannevanzijl

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2013
Berichten
17
Hallo allemaal

Ik heb een genealogiedatabase in excel gemaakt met een variatie aan userforms.
Nu is er een specifiek geval:

  • Ik ga een persoon bewerken en open formulier bewerken
  • Ik pas wat aan, bedenk mij en klik op knop annuleren
  • Een formulier ExitBevestig wordt geopend waarin mij gevraagd wordt of ik zeker weet dat ik wil stoppen zonder de wijzigingen op te slaan
  • Als ik op knop NEE klik verdwijnt formulier ExitBevestig en ben ik vrij om de gegevens op formulier bewerken op te slaan

Tot zover werkt alles prima

  • Als ik op knop JA klik dan moet ik terug naar het hoofdmenu en moet formulier bewerken (dat op de achtergrond nog open staat) gesloten worden

En dat lukt me dus niet. Ik kom er niet achter wat de juiste manier is, om binnen de code van knop JA het formulier bewerken te sluiten. Ik kan wel het hoofdmenu tonen via Hoofdmenu.Show want die had ik via Hoofdmenu.Hide verstopt toen ik naar formulier bewerken ging. Ik kan echter formulier bewerken niet op die manier achterlaten, want als ik dan voor andere bewerkingen met andere personen formulier bewerken aanroep, dan moppert de foutafhandelaar dat hij bewerken niet kan tonen via .show omdat dat formulier nog actief is...

Dus Hellup!
Hoe kan ik vanuit de code van knop JA een inactief formulier afsluiten?

Alvast bedankt!
Groet
Sanne

PS: Ik zou graag het bestand bijsluiten maar dat is zelfs Gezipt veel te groot...
 
hoi,

je bent denk ik op zoek naar unload me of beter Unload Userform1
waarin je Userform1 uiteraard vervangt voor je eigen formulier naam


Code:
Private Sub CancelButton_Click()

Unload Userform1

End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan