Inbel verbinding altijd traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartuls

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 mei 2001
Ik heb in een notebook een analoog 56k modem zitten. Als ik met dit modem inbel bij Demon komt de snelheid van de verbinding niet boven de 16k6 uit!
Als ik met hetzelfde nummer inbel met behulp van een ISDN modem (vanaf een andere computer) dan krijg ik wel een lekkere vlotte verbinding.

Iemand enig idee waardoor m'n notebookje niet boven de 16k6 uitkomt?

Heb je al in de settings gekeken dat die niet op een lagere snelheid staat

Ja, daar staat alles op de maximale snelheid.

Modems zijn niet me sterkste kant
maar heb je ook al met "stings" geprobeerd je modem sneller te krijgen

Anders lijkt eht wel of het modem brak is (ook omdat dat andere modem wel werkt)

Je kan ook ff zo een gratis provder proberen en kijken of je dan nog het probleem heb

Als ik op de fiets naar mijn werk ga doe ik er langer over als wanneer ik met de brommer ga?

De snelheid van het dataverkeer hangt niet alleen van je eigen modem af, maar ook van de drukte op de lijn, en van het modem aan de andere kant, bij de provider.

De snelheid van een isdnmodem (bij gebruik van een enkele telefoonlijn) is 64kbps. Maar de provider heeft doorgaans meer faciliteiten voor digitale afhandeling, er moet ook een vertaalslag minder plaats vinden, dus de reactiesnelheid bij de provider is ook nog eens hoger.

Daarnaast is het zo dat het aantal gebruikers dat analoog inbelt aanzienlijk groter is dan digitaal, terwijl de provider in het verleden al uitgebreid heeft ge-investeerd in meer digitale poorten omdat kpn een groot offensief was begonnen om heel Nederland op isdn te krijgen. Wat door de kabel en later adsl niet echt is gelukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan