Inbellen ADSL...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
472
Ik zal voor de volledigheid het hele verhaal maar neerzetten voor een misschien makkelijk probleem, maar ik wordt er nu een beetje gek van...

Ik heb 2 PC's: 1 moderne met XP en 1 oude (een jaar of 6) met '98, de nieuwe PC staat verbonden via een router met de ADSL modem (Speedtouch) en doet het prima.
Mijn andere oude PC had geen netwerkkaart, daar hangt nu een half jaar al een zogenaamde internet-adapter in (beter bekend onder de naam 'dongel') die weer verbonden is met de USB poort van de PC en de router, afijn: op beide PC's deed het internet het prima (ondanks dat ik op de oude PC alles handmatig moest instellen omdat de KPN cd-rom telkens vastliep) instellen.

Noodgedwongen moest ik onlangs een oude regsiter terugzetten op de oude pc, het gevolg was dat hij de router opnieuw herkende en de software installeerde.
Dat ging allemaal goed, echter heb ik sinds die terugplaatsing constant problemen met zogenaamde inbelverbindingen die terug blijven komen, dan bij Outlook, dan bij IE...ik had ze een tijdje weggekregen maar nu komen ze opeens weer opduiken.
Bij de internetopties staat er het volgende: het vakje "kiezen zodra er geen netwerkverbinding is" staat aangevinkt, schijnbaar is er geen netwerkverbinding en komt daarom steeds met die inbelverbindingen. Vinkjes plaatsen bij 'nooit een verbinding kiezen' of 'mijn standaardverbinding altijd kiezen' helpt ook niets. Ik heb al via de handleiding van de router een nieuwe verbinding laten maken waarbij ik verbinding wil maken via een LAN netwerk.
Maar goed, ook dat werkte weer niet.
Ik zie door de bomen het bos niet meer, het heeft het altijd gedaan en nu opeens niet meer, wat-o-wat kan hier aan gedaan worden? Ik wordt een beetje moe van al die inbelverbindingen... :(
 
kun je die inbel verbindingen niet verwijderen?
 
Nou, die heb ik verwijderd maar nu krijg ik direct een foutmelding dat hij mij host (planet internet; pop3) niet kan vinden.
Ik ga voor de zekerheid de router herinstaleren op die oude PC
 
Kies bij Extra , Internet Opties en dan bij het tabblad Verbindingen voor Nooit een verbinding kiezen. Dan is je probleem opgelost want de router is degenen die de verbinding met internet tot stand brengt.

teun
 
Helpt allemaal niet, ik heb de handleiding volgens de router gevolgd en ook dat helpt nu niets, hij kan mijn host niet vinden en dus geen verbinding maken....
 
Wat me wel net opviel: Bij Netwerkomgeving staan 2 TCP/IP: Externe toegangsadapter en Siliecom USB Ethernet Install Adapter...is dat goed?
 
Geplaatst door Berjos3
Nou, die heb ik verwijderd maar nu krijg ik direct een foutmelding dat hij mij host (planet internet; pop3) niet kan vinden.

Dit zou betekenen dat op het moment je je mail controlleert er een inbel verbinding tot stand gebracht wordt en geen gebruik wordt gemaakt van je adsl verbinding :confused: Dit lijkt me niet de bedoeling.
Dit probleem zit in je acount eigenschappen van je email adres.
Inkomede mail pop3 > mail.planet.nl ( weet niet op dit wel klopt )
Uitgaande mail SMTP > smtp.adsl provider .nl ( Welke je hebt )
 
Het probleem zit 'm volgensmij in de router: Ik kan via het IP adres van de router niet in de IE openen via het intikken van het IP adres terwijl dat normaal wel moet kunnen....
 
Die externe toegangs adapter komt van de inbel verbinding, die je eigelijk niet wilt aangezien deze telkens wilt inbellen
 
Gegevens van Planet kloppen ook, het probleem zit 'm volgensmij dus in de router, ik heb 'm al een keer geinstalleerd volgens de handleiding maar ik krijg het idee dat ie geen data zend naar de PC, andersom wel want het groene lampje van de Dongel knippert zo nu en dan wel, een teken dat er een data-overdracht plaats vindt.
 
hij doet het! De tip van die ander externe toegang heeft 'm 't gedaan: die heb ik verwijderd, en nu doet alles het weer!!!!!!!!!!!!!!!!! Super. Bedankt voor de hulp!!!!!!!!!! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan