Inbellen op bedrijfs-PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

SkyWarrior

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2003
Hallo,
Hoe kan ik vanaf thuis inbellen op mijn computer in de zaak ? Ik ben hier in Windows XP al wat van tegen gekomen, maar snap het nog niet helemaal. Op de computer heb ik PC Anywhere zodat ik de computer ook kan besturen, dus dat zou ik dan na het inbellen op de computer ook willen gebruiken, kan dat ?
En hoe kan ik het dat zo goed mogelijk beveiligen?

PcAnywhere is speciaal bedoelt voor het inbellen op een andere computer.
Maar even een vraag hangt de werk pc in een netwerk.
Zo ja dan zou ik het aan de systeembeheerder overlaten. Het moet voor een bedrijfsnetwerk wel redelijk dicht gemaakt worden.
Als jijzelf een vaste internet aansluiting hebt en bij jullie op de zaak ook dan kun je via twee routers ook een verbinding kunnen maken en deze is zeer goed te beveiligen via vpn.

Maar je vraag, ja dat kan.Hoe de beveiliging in anywhere werkt weet ik niet.

De Pc op het bedrijf staat in een netwerk met nog één computer. Het is mijn eigen bedrijf en ik ben dus de "systeembeheerder" ;-)
Nog even voor de duidelijkheid. Zowel de computer thuis als op het werk hebben ISDN. Ik kan dan toch, zonder dat de Pc op het werk constant verbinding heeft, gewoon inbellen op die Pc en zo inloggen ?
En als er iemand is die meer weet over de beveiliging met PCAnywhere, ik hoor het graag.

Ja, het kan.
Maar nu heb je een modem nodig met "wake up on modem / lan".
(Ook in bios instellen)
Als die modem wordt aangebeld van buitenaf, moet ie een externe verbinding maken met de pc, en alles openzetten voor gebruik met pc anywhere.

Geplaatst door Paul-RT
Ja, het kan.
Maar nu heb je een modem nodig met "wake up on modem / lan".
(Ook in bios instellen)
Als die modem wordt aangebeld van buitenaf, moet ie een externe verbinding maken met de pc, en alles openzetten voor gebruik met pc anywhere.
Wat moet je in de Bios instellen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan