Inbellen via telefoonlijn, maar soms ook gebruik van ADSL via ethernetkaart, maar hoe

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miauw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Als ik straks de modem van de computer van mijn moeder activeer, dan kan de internet explorer en outlook express niet meer via de netwerkkaart werken is mijn ervaring, hoe los ik dat op?

Ik heb de computer nu bijna kant en klaar staan om de inbelmodem te installeren. Ik heb alles geïnstalleerd via de router die aan de ADSL lijn hangt.

Mijn moeder heeft thuis geen ADSL en gaat dus inbellen, ik gebruik nu tijdelijk de ADSL lijn voor installatie en update's, want anders gaat het een dure hobby worden voor haar worden.

Om de zoveel tijd neem ik de computer mee om alle grote update's binnen te halen, dus dan is het handig hem weer even via de netwerkkaart te laten werken op ADSL.

Heeft iemand voor mij een tip hoe ik dat het beste kan instellen?

Het inbelmodem is heel iets anders dan de netwerkkaart die je nu gebruikt voor adsl.
Dus gewoon het inbelmodem installeren in explorer opgeven dat je verbinding gaat maken via het inbelmodem en dan werkt het bij jou moeder.

Volgens mij pakt Outlook Express en de Internet Explorer automatisch de telefoonlijn zodra ik de modem installeer. Het probleem is dan dat als ik groot onderhoud ga plegen door de computer mee te nemen en tijdelijk weer via de ethernetkaart, router en ADSL geen verbinding meer krijg omdat de computer om een telefoonlijn gaat zeuren. Hoe kan ik dat oplossen?

Extra verbinding maken voor de ethernetkaart zodat ik kan kiezen tussen telefoonlijn en ethernetkaart?

Zo ja, hoe doe ik dat?

zoalsik al schreef via internet explorer.
extra
internetopties
verbindingen.

daar kun je kiezen voor een modem en/of lan verbinding.

Maar kan ik ook een extra verbinding maken zodat ik éénvoudig kan kiezen tussen inbel en lan verbinding?

zal er ongetwijfeld zijn maar je maakt nu de instellingen voor beide, dus modem en lan.
en waar je bent kies je op dat moment de verbinding.
Makkelijker kan toch bijna niet.
en dat alles gewoon in de internet explorer.

Geplaatst door Miauw
Maar kan ik ook een extra verbinding maken zodat ik éénvoudig kan kiezen tussen inbel en lan verbinding?

Waarom zou je dat doen ? Kost lleen maar extra geld toch ?

@upsidaisy

Mijn moeder heeft geen ADSL, dus ik heb hem geïnstalleerd met alle update's via ADSL.

Straks haalt mijn moeder af en toe eens een e-mail binnnen, ADSL is daar wat overdreven voor.

Ik moet nog kijken of er draadloze netwerkjes zijn die open staan in haar buurt, dan los ik dat wel anders op.

In oktober verwacht men een enorme ADSL oorlog van aanbiedingen, vooral omdat dan ADSL2 op volle toeren moet draaien hoop ik dat de prijzen voor een normaal ADSL wat zullen zakken zodat het niet meer via de telefoonlijn hoeft.

@puppie

extra
internetopties
verbindingen.

en dan?

dan kies je voor instellingen daar kun je het modem installeren
en bij lan instellingen zet je het adsl netwerk.

daarna kun je kiezen wat je wilt of adsl of modem.

Ja, ok, maar ik bedoel de keuze die ik daar moet maken.

Er staan daar de volgende aanvink mogelijkheden:

Instellengen van Internet Explorer automatisch overnemen

Automatisch configuratiescript gebruiken
(als ik deze aanvink dan moet ik een adres invullen)

maar ook

Een proxiserver voor het LAN-netwerk gebruiken (deze instellingen zijn niet van toepassing op inbel- en VPN- verbindingen).
(als ik deze aanvink dan moet ik een adres en poort invullen)

@puppie

hoe bedoel je het volgende dan?

zal er ongetwijfeld zijn maar je maakt nu de instellingen voor beide, dus modem en lan.
en waar je bent kies je op dat moment de verbinding.
Makkelijker kan toch bijna niet.
en dat alles gewoon in de internet explorer.

Sorry dat ik het allemaal ff appart neer zet, want anders kom ik er niet meer uit.

bij verbindingen kan je ook het volgende aangeven:

Nooit een verbinding kiezen

Kiezen zodra er geen netwerkverbinding is

Altijd mijn standaardverbinding kiezen

Moet ik daar wat mee doen?

Zou ik daar na het installeren van de inbelmodem moeten kiezen voor:

Kiezen zodra er geen netwerkverbinding is

?

Geplaatst door Miauw
@upsidaisy

Mijn moeder heeft geen ADSL, dus ik heb hem geïnstalleerd met alle update's via ADSL.

Straks haalt mijn moeder af en toe eens een e-mail binnnen, ADSL is daar wat overdreven voor.

Ik moet nog kijken of er draadloze netwerkjes zijn die open staan in haar buurt, dan los ik dat wel anders op.

In oktober verwacht men een enorme ADSL oorlog van aanbiedingen, vooral omdat dan ADSL2 op volle toeren moet draaien hoop ik dat de prijzen voor een normaal ADSL wat zullen zakken zodat het niet meer via de telefoonlijn hoeft.

OK.

Dan kies je bij internetopties weer voor inbellen en dan zou het moeten werken.Er zit geen adsl modem tussen dus zal de telefoon inbellen op het andere modem.

@upsidaisy

Daar kom ik niet uit.

Internet-opties

ik neem aan verbindingen

en dan ..............?

@all

Ik moet helaas stoppen, maar maak het morgen middag af waarna de PC naar mijn moeder gaat.

Graag nog aanvullen wat ik moet doen als dat mogelijk is, alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Je bent nog niet terug geweest en daarom iets uitgebreider wat je moet doen om met een modem in te bellen.

Ga naar Internet Explorer, Extra, Verbindingen.
Kies de eerste lijn met 'instellingen', als je die doorloopt wordt er onder andere gevraagd naar het telefoonnummer waarnaar gebeld moet worden, je gebruikersnaam, je wachtwoord, en er moet een keuze gemaakt wordem met welk modem je in wilt bellen.

Als je klaar bent staat in het scherm verbindingen:
'Standaard inbelverbinding' en 'altijd standaard kiezen aangevinkt'.

Als Internet Explorer gestart wordt zal nu het modem verbinding zoeken.

Wil je terug naar ADSL dan zet je in Verbindingen 'nooit standaard verbinding kiezen' aan. En klaar is Miauw.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan