inbelmodem en ADSL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanja1968

Meubilair
Lid geworden
29 sep 2002
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb hier regelmatig pc's bij mij thuis staan van kennissen die ik na moet kijken. Veel van hen hebben nog een gewone analoge modem.

Het probleem is dat iedere keer als ik verbinding maak met dat modem, de verbinding na een paar seconden verbroken wordt. Ik heb het idee dat het te maken heeft dat wij zelf ADSL hebben en dat het elkaar stoort.

Het is bij iedere pc met een inbelverbinding. Moet ik op onze pc of op de pc's van die kennissen iets instellen zodat de verbinding niet verbroken wordt?

Wie weet raad?

Geen oplossing, maar wel een tip: zelf krijg ik ook menige pc over de vloer; en dan schroef ik er tijdelijk even een netwerkkaartje in. Dan kun je de software op die pc mooi bijwerken via die snelle ADSL-verbinding!

Daar had ik inderdaad ook aan gedacht. Ik heb nog wel een netwerkkaartje liggen (zit niet in deze pc van die kennis). Maar ik heb dat al eerder geprobeerd en dat lukte ook niet.

Ik zit met een crosscable via een gateway op internet (ik ben dus de gast pc).

Daarom heb ik toch liever dat die inbelmodem niet steeds de verbinding verbreekt.;)

Het moet toch een oorzaak en een oplossing hebben.

Je kan misschien eens proberen om de splitter uit te trekken en zo rechtstreeks op de lijn geraken.

Dat zou eventueel ook kunnen, maar ik denk toch dat het gewoon moet kunnen.

Heeft niemand anders hier last van dan? Het moet toch mogelijk zijn.

Ook bedankt voor het reageren.:thumb:

Bij het kiezen van een inbel verbinding kun je kiezen voor het melden van het overschakelen naar een andere verbinding. Heb je dat al eens aangezet om te kijken of je wisselt van verbinding.
Hoe is de adsl lijn analoog of isdn, als het isdn is dan zal het zeker niet gaan lukken.

@Puppie,

Ik denk dat ik het niet goed uitgelegd heb. Zelf heb ik ADSL (analoog), maar ik heb ook een analoog modemkabeltje liggen voor de pc's die ik "behandel". Met geen 1 van die pc's blijf ik langer dan een paar seconden op internet. Dan komt er een rood kruis door met de melding "verbinding verbroken".

Misschien dat het hier gewoon niet mogelijk is omdat onze ADSL modem ook al niet helemaal bij deze provider hoort (is van een andere provider).

Via omwegen kunnen wij op internet. Misschien dat alleen wij daarom problemen hiermee hebben:D

Aangezien niemand dit probleem herkent, zal het wel aan ons netwerk liggen.

Ik hou het daar maar op. Is wel een logische verklaring achteraf.:D

Bedankt voor de reacties:thumb:

Graag gedaan.
En heb jij nu ook gedaan wat er in je handtekening staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan