inbouwen cd-rewriter

Status
Niet open voor verdere reacties.

aquamarijn

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2001
In mijn Compaq Deskpro (PII) wil ik een Aopen cdrw 9420 inbouwen. Volgens mij moet de cd-rom dan op master staan en de rewriter op slave. Als ik de rewriter aansluit, werkt het apparaat volgens apparaatbeheer correct. De rewriter staat echter nergens vermeld als E of zo. Ik werk onder XP professional. Wie weet raad??????

Hoi, de cdrw moet op master staan en de cdr op slave. Je moet er wel rekening mee houden dat je dan niet " on the fly " kan kopiëren.

groetjes

Ik heb mijn cdromspeler op slave staan en mijn harde schijf als master. en op de andere com poort dus de cdrewriter op master allenig. Ik las meerder malen dat dat beter was ofzow.

niet on the fly kopieren???

Ik heb de cdrw op master en de cdrom op slave en ik kan gewwon on the fly kopieren!! Waarom zou dat niet kunnen?

Hoi, de meeste cdrw en de brandsoftware zoals nero zijn tegenwoordig met een beveiliging tegen " buffer underrum ". uitgrust. Buffer underrum krijg je als de cdrw de data niet snel genoeg aangeleverd krijgt van de cdr. Dit kan dus veel sneller optreden als je op dezelfde idekabel zit. Bij een goede brander, lezer en software heb je dus kans dat het zonder problemen gaat als de broncd goed te lezen is, bij oudere systemen kan het veel problemen geven

Groetjes

aquamarijn,

Zie je in app.beheer beide cd-spelers, of maar 1 ?

En wat zie je bij systeembeheer>computerbeer?

In apparaatbeheer zie ik beide spelers. Als ik dubbelklik op Deze computer, zie ik alleen de cd-rom. Ook in de verkenner is alleen de cd-rom zichtbaar.

Windows ziet beide dus wel. Kijk eens bij systeembeheer>computerbeer>schijfbeheer. Kun je daar de stationsletter wijzigen? En eigenschappen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan