sinds een jaar gebruik ik een externe harde schijf van toshiba, bovenop mijn gewone harde schijf. toen ik gisteren mjin dvd brander uit mijn pc moest halen, omdat deze het niet meer deed, zei mijn schijf ook doe het zelf maar. mensen om mij heen vertelde mij dat deze gecrashed is en dat ik dus mijn foto's en bestanden kwijt ben. helaas heb ik geen backup gemaakt( ik weet het stom). als ik de schijf ook op de pc zet, hoor ik wel een deutje dat hij iets herkent, maar hij geeft hem niet waar. nu ik de kast van de externe harde schijf heb opengemaakt, zie ik dat de schijf niet eens draait. ik heb dit ook voorgelegd bij toshiba zelf, en het zou dus kunnen zijn dat hij niet gecrashed is, maar dat hij een toevoer probleem heeft. het zou dus mogelijk moeten zijn om deze in te bouwen in mijn kast. en nu kom ik dus bij mijn vraag: kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen? want dat zou betekenen dat hij niet is gecrashed en dat deze gewoon te gebruiken is. Dat hoop ik dus maar. Wie kan mij hier een antwoord op geven. Ik weet wel hoe ik iets moet inbouwen, maar er zitten zoveel losse stekkers in die kast, welke moet ik hebben. en moet ik dan de c schijf los koppelen.