inbouwen externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
foto's opslaan op cd/dvd (backup)

hallo teun,

nadat je me vorige week zo goed geholpen had, dacht ik aan jou toen ik tegen het volgende probleem aan liep. Ik wil dus nu een backup maken van mijn foto's. al die foto's waarvan ik blij ben dat ik ze nog heb, maar niet weer het risico wil lopen dat ik ze kwijt kan raken. Hoe kan ik deze op een dvd/cd branden? ik gebruik Nero.
Kun je me helpen?

Mvg miranda

Hoi,

Staan die op de externe harde schijf, die je nu ingebouwd hebt?
DVD/CD is niet écht de meest veilige manier om een backup te maken, tenzij het een eenmalige en permanente situatie betreft.
Hoe groot is de map, of zijn de mappen met foto's, dit i.v.m. de keus voor CD's of DVD's?

hallo teun,

ja die staan op die externe schijf. ik wil ze gewoon als definitieve backup branden. en de mapen veschillen van grootte

hallo teun,

ja die staan op die externe schijf. ik wil ze gewoon als definitieve backup branden. en de mapen veschillen van grootte

Ok, maar dan is de totale grootte (want ik neem aan dat je de DVD's of CD's zo goed mogelijk wilt benutten) van de mappen met foto's wél belangrijk.

Op een cd gaat zo'n 700 Mb en op een dvd zo'n 6 x meer, 4,7 Gb. Vandaar mijn vraag.
CD's kan je evt branden met in XP of Vista ingebouwde mogelijkheden.
Voor DVD's heb je een programma al Nero nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan