Inbouwen PCI grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boons030

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2001
Op mijn ASUS A8V moederbord heb ik een grafische kaart die prima twee beeldschermen aanstuurt.
Het type is 7300 GT. Ik ben er compleet tevreden mee.
Omdat ik voor fligtsim nog een extra beeldscherm wil aansluiten heb ik van een collega"piloot"een PCI grafische kaart overgenomen van het type 8400 GS. Allebei NVIDIA.
Besturingssysteem Windows XP.
Deze pci kaart krijg ik echter niet actief.
Het systeem vraagt om een driver en als ik die dan ga zoeken dan krijg ik de reactie dat de installatie niet uitgevoerd kan worden.
Moet ik soms in de BIOs nog iets aanpassen?
In apparatuurbeheer zie ik bij de PCI controller een ? geel vraagteken staan en dat betekent volgens mij dat er een stuurprogramma ontbreekt.Misschien moet deze vraag dus ook wel onder de categorie software staan.
Graag een reactie.

Dat gaat helaas ook niet lukken, deze 2 videokaarten op dat moederbord tegelijk laten werken.

lijkt me niet te gaan lukken maar om het toch te proberen, installeert het programma drivermax, je kun je ermee gratis aanmelden en 2 drivers per dag downloaden, dan kun je vast het gele vraagteken weg krijgen, het is een veilig programma, ik gebruik het al jaren.

lijkt me niet te gaan lukken maar om het toch te proberen, installeert het programma drivermax, je kun je ermee gratis aanmelden en 2 drivers per dag downloaden, dan kun je vast het gele vraagteken weg krijgen, het is een veilig programma, ik gebruik het al jaren.

Totaal onzinnig en gaat alleen maar voor problemen zorgen in dit geval!!!!!:evil:

drivers installeren? ik gebruik het om me pc up-to-date te houden, het herkend ook alle onbekende apparaten, dus vandaar. ik dacht dat het ook mogelijk was om een ati en nvidia kaart tegelijkertijd te gebruiken en als je een nvidiakaart als physx kaart wilde gebruiken je hem juist aan moest sluiten. maar ja, ik denk ook dat het hier niet gaat helpen met je extra schermen aan te sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan