Inbraak op pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellentjerose

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2006
Hallo,

Mijn pc is onlangs voor reparatie een tijdje weggeweest.

Ik vraag me af hoe ik erachter kan komen of er iemand inbreekt op mijn pc.
Ik heb net een tvprogramma gezien waarbij het gebeurde dat iemand een bestandje installeerde op de pc en zo van afstand kon meekijken. Ik weet niet of ik nu nog wel veilig kan internetbankieren.

Ik heb gisteren ad aware erop gezet en ik heb AVG als virusscanner

Kan iemand mij tips of advies geven?

Alvast bedankt

Met Kaspersky internet security kan je monitoren wat er met je externe verbinding van je computer gebeurt :-)

Internet security is een compleet pakket,
anti virus
firewall
anti spam
spyware
popup block

maar t kost wel geld:)

ja ik zag het inmiddels

maar zou je denken dat ad aware en avg mij niet beschermen tegen ellende van buitenaf?

Hoe kom ik erachter of ik veilig kan internetbankieren?

Dan zou ik deze vraag op een antispyware forum vragen.
bv www.hijackthis.nl of www.nucia.nl/forum
Plaatst daar een hijacklog en vertel erbij dat je denkt dat je niet veilig kunt internet bankieren.

Nu weet ik niet via welke bank je dit doet maar de banken hebben toch al een aardige beveiliging ingebouwd.
Om geld over te maken en te betalen heb je meestal codes nodig om iets te activeren.
En die codes zijn altijd weer anders.....dus een inbreker kan hier toch al niks mee.

Als je gewoon met een aantal verschillende programma's een goede systeemscan doet en je hebt anti-virus en een firewall en je bent voorzichtig op internet dan is de kans dat er iets gebeurt al veel kleiner.
Nog wel twee tips over internetbankieren:

1) Kijk, als je gaat inloggen, of bovenaan in de balk wel https:// staat en of er beneden wel een slotje staat ( rechtsonder )
2) Als je gaat inloggen, kijk dan bovenaan in de adresbalk of er het goede adres van de site instaat, dus bijvoorbeeld niet p0stbank.nl maar postbank.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan